Halvmarathon

Hanne Binaus billede

Hej

Så har jeg tilmeldt mig mit første halvmarathon, er der nogle der har nogle gode råd, hvad man skal spise inden,? hvordan man mentalt bliver klar ? osv.

#1

Henrik Lund Jensens billede

Hej Hanne

Tak for dit spørgsmål....Hvor og hvornår skal du løbe? Når jeg ved det, kan jeg give dig nogle tips.

Med venlig hilsen

Henrik Lund Jensen

#2

Hanne Binaus billede

Hej Henrik
Jeg skal løbe i Odense d. 19 september, så jeg er i god tid Smile
Hilsen Hanne

#3

Hanne Binaus billede

Hej Igen

Glemte at sige at jeg ikke er ny i at løbe - men mit første halvmarathon Smile Lige nu løber jeg mellem 8 og 15 km på mine løbeture 2 gange om ugen.
Hilsen Hanne

#4

Hanne Binaus billede

Hej igen

Er jeg blevet glemt ??? ved godt at der er lang tid til jeg skal løbe halvmarathon, men vil enlig gerne vide noget......

Håber snart at høre fra dig.

Hilsen Hanne

#5

Henrik Lund Jensens billede

Hej Hanne

Nej, du er ikke glemt - Sorry. Det lyder spændende med den 19. september i Odense, Europas eneste 1/2 maraton for kvinder. Der kommer formentlig op mod 1.500 deltagere.

Til spørgsmålene:

1. Du skal spise som normalt i ugen op til løbet. Dagen før vil jeg anbefale en god portion pasta, lasagne eller en risret. Drik rigeligt med vand, så du er velhydreret. Starten er klokken 9, så du skal tidligt op og spise. Tag et let morgenmåltid ved godt 6-tiden: havregryn, havregrød, mysli eller corn flakes. Lidt juice og ellers vand. Gerne 1 - 2 kopper kaffe, der sætter gang i systemet. Det kan godt være lidt koldt på det tidspunkt, tag derfor en godt brug T-shirt på, når du stiller dig frem i startboksen, den smider du så kort før starten. Pas generelt på, at du ikke tager for meget tøj på, temperaturen stiger normalt under løbet. Men tjek vejrudsigten frem til søndag morgen.

2. Mentalt skal du ikke tænke så meget på de 21,1 km, mere at det bliver en oplevelsestur på en spændende rute gennem det meste af Odense. Tag én kilometer ad gangen, kom ind i en god rytme og læg dig godt i feltet sammen med nogle, som du matcher rent tempomæssigt. Det er klart, at det kommer til at gøre ondt ude ved 15-17 km, men du skal nok komme igennem, når du har trænet hele sommeren. Nyd turen - og glæd dig over at deltagere i dette fantastiske kvinde 1/2 maraton!

Pøj-pøj

Henrik Lund Jensen

#6

Hanne Binaus billede

Hej Henrik
Vil enlig bare fortælle at det gik rigtig godt med mit første halv marathon, kom ind i en tid der hed 1.42.26 og var nummer 40 ud af 800 og 9 i min aldresklasse Smile Så jeg har mod til flere og har tilmeldt mig lillebælt og storebælt til Maj. Tak for dit gode råd som jeg fulgte Smile

Hilsen Hanne

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15350:

David Kuntz Etzerodts billede
Frisk fyr, på 40 +år, som må erkende løb er det der fungere bedst som sportsgren for mig. Elsker...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Bliv medlem af løberne.dk