Vedligeholde maraton-form

Karin Liuise Mikkelsens billede
Hej alle. Jeg skal løbe mit første maraton på søndag (Copenhagen maraton) og jeg er klar! Det bliver heeelt kanon! Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvordan jeg vedligeholder min maraton-form efterfølgende så jeg kan løbe et maraton senere på året eller næste år. Jeg har løbet 4 gange om ugen i 12 uger, 1 dag let kort løb, 1 dag distance, 1 dag tempo og 1 dag interval. før dette løb jeg 3-4 dage om ugen, gennemførte halvmaraton i sommers. Jeg vil ogå gerne påbegynde min træning til Ironman (selvfølgelig starter jeg i det mindre), så min træning fremover kommer også til at bestå af svømning og cykling, og kombinere dette med løb. Men eftersom Ironman-distancen på løb svarer til en hel maraton vil jeg gerne bibeholde min evne til at gøre dette, og jeg har søgt og søgt på nettet. Er der nogen der har et gode råd til hvordan jeg bedst træner? Jeg ved ikke om det bliver for meget for min krop at løbe distance 1 gang om ugen hvor jeg løber ca. 17km, kombineret med 1 gang interval og 1 gang normalt løb efterfulgt at cykling. Håber på svar! Mvh Karin

#1

Anonyms billede
Hej Karin Det er måske bedre at Cykle Først så du øver Skiftet ..en tur på 5-10 km efter Cykle Giver stor gevinst ..Benene skal vænnes til det ..Det du træner bliver du gid til..Øv Skiftene .Svøm cyk og cyk løb..Det giver pote..

#2

Anonyms billede
Cykel cykel Cykel. Hvis man ser på tiderne der bruges i en Ironman. Bør man pririotere cykel løb svøm..Cykle fire gange løb tre gange svøm to gange ..Min plus styrke træning..

#3

Nicholas Feltsens billede

Hej Karin

 

Når man har trænet sig op til og gennemført et marathonløb - kan man vedligeholde formen ved fortsat at træne mange km ind i mellem - er din form god kan du med fordel deltage i et marathon en gang om måneden (tag gerne de billige cannonballs - for at det ikke bliver for dyrt) Så forsvinder løbeformen ikke helt.

Hvis du i mellemtiden træner interval, vil din hastighed og overskud under løbet også øges.

Du kan også prøve at bruge et naturligt kosttilskud: ARGI+, der indeholder udtræk fra bær og L-Arginin - der er valideret med Nobelprisen i medicin. læs evt mere her: www.teamargi.dk

Jeg bruger det selv og det giver mig meget større overskud til at træne og til at løbe rigtig mange marathonløb

 

vh. Nicholas Feltsen

www.lobevejleder.dk

 

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14261:

Peter Øs billede
Startede med at løbe i 2018 efter ca. 20 år uden løb, forsøger at flette det ind i mellem mine ture...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Guldbæk løbet

Bliv medlem af løberne.dk