Træning til ½maraton

Santis billede

Hej

Jeg skal løbe broløb her om 14 dages tid og har i den forbindelse nogle spørgsmål.

Hvordan bør min kost være op til et sådan løb ? (Jeg vil gerne spise sundt)

Hvordan træner jeg mig selv bedst ?

Jeg løber selv et par gange om ugen og har en rimelig kondi.

På forhånd tak for svarene Smile

#1

BrianNNs billede
Ikke for at være en lyseslukker, men det er et projekt jeg vil fraråde. Du kan ikke træne dig op til at løbe et ½MT på kun 14 dage, med mindre du er i rigtig god form og vant til at løbetræne meget - at du løber et par gange om ugen og har en rimelig kondi (som du selv formulerer det), er ikke et godt nok grundlag til at du kan nå at optræne det du mangler på kun to uger. Hvis du gerne vil løbe konkurrence, vil jeg råde dig til at satse på en meget kortere distance (f.eks. 5k), og helst i et løb hvor konkurrencen ikke er alt for hård - f.eks. noget i stil med DHL stafetten. At du gerne vil prøve kræfter med et halvmarathon kan jeg godt forstå, men du bliver nødt til at vente til senere på sæsonen, hvor du har haft den fornødne tid til at opbygge en forsvarlig træningstilstand. Håber ikke du mister modet, men det er som sagt noget jeg på det kraftigste vil fraråde dig at forsøge.

#2

Anonyms billede
Det kommer meget an på, hvilken form, du er i på forhånd. Hvor langt har du løbet som det længste? Hvor lange er dine træningsture? Hvor længe har du løbet? Som Brian siger, kan du intet nå på 14 dage, men måske er du allerede klar uden at vide det - afhængig af svarene på ovennævnte spørgsmål.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14203:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Samsø Marathon 2019