Startet igen.

Gozzahs billede

Eller dvs. de tvang mig til at løbe i hæren for 10 år siden:)

Har lige et par spørgsmål jeg gerne ville have besvaret hvis i ville være så søde at tage jer tiden til det, på forhånd tak.

Har siddet og kigget på de forskellige løbeprogrammer, artikler og indlæg her på siden og er et par gange stødt ind i reglen " du må ikke øge med mere end 10%.

Mit spørgsmål går så på om der ikke er overhængende chance for at rende ind i skader hvis jeg starter på programmet 0-21 km på 20 uger kontra 0-10, 16 uger og 0-5 12 uger? Jeg ville jo allerhelst igang med 0-21 km da jeg elsker at udfordre mig selv. Har måtte stoppe fitness pga en håndledsskade Sad
Og synes 5 km på 12 uger virker lidt langsomt.
Omvendt synes jeg der er kæmpe forskel på 0-21, 20 uger og 0-10 16 uger, er jo dobbelt op på kun 4 uger mere.

Og kan jeg bare starte ud med at blive testet på løbebånd hos Keiser sport og så finde de rigtige sko, eller vil i anbefale at jeg også investerer i et par tights, shirt, sokker og jakke nu jeg er derude?

På forhånd tak.

#1

Sørens billede
Hej Gozzah Godt at du har motivation til at starte igen :;-) Selvom dit mål er et ½MT kan det være en god idé at dele forløbet op i nogle etaper. 0-10 km. på 16 uger lyder som en realistisk plan, hvis du blot sørger for at mærke efter om kroppen kan klare fremganen fra uge til uge. Det vigtigste er er, at du køber dig et par gode sko. Så kan du altid vente lidt med alt det andet udstyr. Det kommer sikkert på tilbud af og til :::-) God træning...

#2

Ditte Egerrups billede
Ang. løbeprogrammer kan jeg desværre ikke hjælpe. Men jeg vil give Søren helt ret i det allervigtigste er et par gode sko og det andet kan komme senere.. Men dog skal man heller ikke fornægte det gode ved at have noget ordentlig tøj at løbe i... Især strømper vil jeg sige er vigtige også fra starten af for at undgå vabler, tro mig jeg taler af, dog lille men pinefuld, erfaring... Og der er altså en forskel på at løbe i et par almindelig joggingbukser og så i et par løbebukser/tights.. Jeg anbefale steder som sports outlet hvis du har en i nærheden, der er tøjet billigt.. Go' fornøjelse med løbetræningen.

#3

Mads Merrilds billede

Hey Gozzah
Jeg synes at du skal fokuser på at finde de helt rigtige sko og så må tøjet komme hen af vejen som søren også skriver, om med hensyn til løbeprogrammer så kan du jo godt løbe efter 0-21 på 20 uger men du er nød til at lytte til din krop for hver uge for det vil være et stort nederlag hvis du fik skader, som kunne tage motivationen fra dig og du gik i stå på halv vejen.

God træning
Mads

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14421:

Sabine Schlüter Petersens billede
Løber mod klub 100 halvmarathon

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk