Restitution hver 4 uge

Irocs billede

Hej Løbere
Jeg har læst et sted at man skal restituere hver 4. uge, og mit spørgsmål er så om man skal holde helt fri fra sin træning i en hel uge, og hvis det er tilfællet vil det så gå ud over en kondition.
jeg begyndte at løbe træne for 3 måneder siden og løber imellem 10 og 16 km, og har ikke holdt pause. Løber 3-4 gange om ugen.

Venlig hilsen Iroc

#1

Sørens billede
Hej Iroc Hver 4. uge er en restitutionsuge. Du skal ikke holde helt pause, men løbe kortere og med mindre intensitet. Når du er i god grundtræning gør en uges pause iøvrigt ingen forskel. P.S. Jeg synes, det lyder helt vildt, at du er oppe på 16 km. efter 3 mdr. Jeg tror, du trænger til at lade kroppen få lidt ro, inden du får en overanstrængelsesskade. Husk på, at dine sener og muskler først tilpasse sig din nye livsstil efter ca. ½ år. Fortsat god træning :)

#2

Irocs billede
Hej Søren Tak for dit svar. Og ja jeg ved godt det er mange kilometer på relativt kort tid men jeg syntes ikke jeg har presset mig selv, og jeg lytter meget til de signaler kroppen sender. Jeg har et stort overskud med hensyn til vejrtræknig, også selv om det kun er 3 mdr siden jeg stoppede med at ryge. Jeg løb de 16 km på 1.22 og det gik egentligt ret nemt, ja jeg endte da selvfølgeligt med tunge, ben men dagen efter var der ikke meget at mærke efter den lange tur Jeg startede med at løbe for sjov, for at leve lidt sundere og for at få lidt mere overskud, men nu er mit mål en halv maraton men hvis du mener at jeg bør tage den lidt med ro vil jeg lytte efter det(hvis jeg kan). jeg havde ellers tænkt mig at løbe den halv maraton om 14 dage, men det kan være jeg skal vente lidt. Det er bare svært at lade være når det går så godt.:) Hilsen Iroc.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14779:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Nordic Adventure Film Festival her

Bliv medlem af løberne.dk