Proteinpulver?

Jenss billede

I sommerhalvåret løbetræner jeg 2-3 gange om ugen. I vinterhalvåret prøver jeg at holde kondien lidt vedlige, men koncentrere mig mest om lidt styrketræning. I den forbindelse blander jeg ofte proteinpulver i en smoothie eller anden drik, og det har bestemt en effekt på muskelopbygningen. Mit spørgsmål går på, om proteinpulver også har en effekt, når man løber uden at styrketræne? Hvad er jeres erfaringer med proteinpulver og løb?

Jens

#1

Speedys billede
Proteinpulver har helt klart størst effekt under styrketræning. Når du kun løber om sommeren, bør pulveret være 50/50 protein/kulhydrat. Så vil dine energidepoter blive genopfyldt. Men under alle omstændigheder har det kun betydning, hvis du løber langdistanceløb - altså mere end 10-15 km. Håber du kan bruge svaret :)

#2

færdigmedfyrres billede
Der er folk som påstår, at valleprotein forkorker restitutionstiden når man løber. Er det rigtigt?

#3

May-Britts billede
Man kan droppe det dyre proteinpulver og i stedet for spise en portion havregryn med mælk. Undersøgelser har vist, at det rammer den næsten perfekte sammensætning af kulhydrater og protein til genopbygning efter løbetræning. Som Speedy er inde på, er proteintilskud kun nødvendigt efter lange træningsture. Personligt bruger jeg det kun efter ture på over 20 km, og når jeg samtidigt er i høj træningsmængde (dvs. på den anden side af 100 km/uglt). Ellers rækker alm. fornuftig kost, især når du kun løber 2-3 gange om ugen.

#4

Teddys billede
May-Britt er inde på noget af det rigtige, men vil lige påpege at hvis det er for at få extra protein er pulver nu hverken en dum eller dyr løsning. Vælger man sin forhandler af pulver med omhu får man nok ikke meget billigere protein end pulver :-)

#5

Protein-Peters billede
[URL="http://www.proteinpower.dk/proteinpulver.html"][B]Proteinpulver [/B][/URL]forbedrer restitutionen, da det optages meget hurtigt og effektivt af kroppen. Hvis du løber langt, og ikke blot 5 km for at holde vægten nede, kan det helt klart anbefales med en valleprotein shake. Timingen er vigtig, og det skal være umiddelbart efter din løbetræning at du indtager den. Proteinpulver er ikke kun noget der hører bodybuildere til Desuden kan du med fordel kombinere dit proteinpulver med letoptagelige kulhydrater som rosiner, bananer eller kulhydratspulver for at øge effekten og forbedre restitutionen. Jeg håber det kan hjælpe MVH Protein Peter

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 12470:

Micks billede
Korte distancer

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen