program til lidt kraftig nybegynder

René Carlsens billede

Ja søger et program som jeg kan benytte som begynder, men der er masser af programmer derude, men er lidt i tvivl om hvilket man skal vælge..

lidt om mig selv først, jeg er en gut på 27 år, som vejer omkring 105 kg, og er 180 cm høj..

Jeg har som yngre cyklet meget, da jeg startede på efterskole gik dette desværre i stå, så kom gymnasietiden og cyklingen stoppede helt, men begyndte at spille lidt floorball, men da jeg begyndte at læse videre gik dette også i stå... Derefter har jeg spillet lidt fodbold på serie 6 niveau indtil i foråret, og har i perioder trænet lidt i motionscenter men trænger til noget frisk luft så har svært ved at holde det ved lige..

derfor vil jeg gerne i gang med at løbe lidt, men søger et program som jeg kan følge, og hvor jeg langsomt vænner kroppen til at løbe, er bange for at tage et program som overbelaster mine knæ og akillessene, så er der nogle som har nogle gode råd eller et program som kan gøre mig i stand til at løbe 5 km.. Herefter kan jeg altid træne videre derfra, og til den tid har jeg forhåbentlig også tabt mig nogle kg..

#1

pixis billede
ja der findes masser af gode programmer, men hvorfor ikke benytte et af de udemærkede der er på denne side? jeg fulgte selv begynderprogrammet 0-5 km på 12 uger, da jeg for et par år siden begyndte at løbe, dog løb jeg hver 2.dag (dvs 4 ture hver 2 uge) og dermed tog det ikke helt de 12 uger [url]http://www.motionslob.dk/l%C3%B8beprogrammer[/url] jeg var også selv pænt overvægtig da jeg startede ud, men havde intet ubehag ved at følge programmet overhovedet, ok jo selvfølgelig havde man ømme lår/ben mm i starten, men kun på den "gode måde", ikke engang en vabel prøvede jeg at ha det første ½ år jeg løb ;-) go fornøjelse med løbeturene mvh pixi

#2

René Carlsens billede
Pixi-->> takker for dit råd.. grunden til jeg spørger er der hvis man kigger sig omkring findes rigtig mange løbe programmer, og alle siger de har det bedste.. derfor jeg spurgte hvilket jeg skulle følge, for at opnå at komme i gang med at løbe uden skader, da mine knæer jo nemt kan blive overbelastet når jeg vejer lidt mere end jeg bør.. har idag trænet floorball i 2 timer, første gang jeg har spillet floorball i 4-5 år, så var hårdt med godt, også regner jeg med at skal løbe en tur tirsdag, også igen torsdag..

#3

Anonyms billede

Hej Rene

 

Tag det med ro og lad være med at forcere noget, det er ris til egen r**. Jeg har løbet siden april på et løbehold for overvægtige, og har heldigvis undgået skader. Træningsmetoden er gå - løb - gå, hvor løbetiden så gradvist så bliver sat op, pt går vi 1 min løber 8 min, 3 gange. Det har virket for mig, har tabt 9 kg på den bekostning, startede på 134 kg og er pt på 125 kg. Løb det virker!!!

 

Keep running and keep smiling..

MVH

Per

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14199:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Samsø Marathon 2019