polar rs200 eller S625x?

marthors billede

hej

Jeg vil investere i et pulsur til min løbetræning.

Jeg kan få et brugt s625 til ca. 800 kr eller et nyt rs200 til lidt mere.

Hvilket af de to ure ville i vælge? Jeg går ud fra der er flere funktioner i s625 ift rs200? Men s625 har vel også været på markedet i en del år så er tiden ved at være løbet fra det eller er det up-to-date på alle områder?

mvh
En forvirret hobbyløber

#1

Sørens billede
Jeg har selv et rs200sd og kender kun s625x fra omtale og skrift. Begge modeller har været på markedet længe, men kan vel siges at være blevet "klassikere". To gode funktionelle ure til en rimelig pris. Hvis du mener et rs200 og ikke et rs200sd - altså det uden hastighed og distancemåling, er der ingen tvivl om, at du skal vælge S625x. Du vil blive glad for de to funktioner. Hvis det står mellem et nyt rs200sd og et brugt S625x kommer det an på, hvor gammelt/brugt uret er, og hvor "nørdet" du er. Med S625x er der langt flere muligheder for at analysere dit træningspas på computeren. Der er kun begrænsede muligheder med et rs200(sd). Hvis der er tale om et godt og ikke for slidt S625x ville jeg vælge dét, hvis jeg var dig ;;-)

#2

Teddys billede
Jeg vil mene at hvis RS200 er uden fod poot er 800kr alt for meget. Alternativt har jeg et ca 3mdr gammelt RS300x som jeg godt vil af med hvis det er, det er efterfølgeren til RS200.

#3

sofiess billede
Hej Teddy Hvor meget skal du have for dit RS300x ? Hvorfor vil du af med det? Venlig hilsen Sofie

#4

Teddys billede
Hej Sofie Havde egentlig ikke tænkt nærmere over om jeg skulle af med det, men har lige købt et Garmin FR60 med fod poot. Så har vel ikke brug for dem begge. Men giv et bud og lad os se om vi kan blive enige.

#5

sofiess billede
Er det med G1 GPSpod eller med fodpod? Er uret sort? Er det inkl flowlink?

#6

Teddys billede
Det er sort og med flow-link, men uden gps eller fod poot.

#7

marthors billede
Jeg endte op med at købe et rs200sd brugt, da det havde fået skiftet både rem, glas, og fået ny footpod og pulsbælte(sælgeren havde en bekendte hos polar :)) Har lige været ude og kalibrere footpoden igår og teste lidt puls og uret er rigtigt lækkert. Jeg tror alligevel ikke jeg ville få udnyttet samtlige muligheder i s625x. Et spørgsmål: hvordan får jeg indstillet uret til at jeg f.eks. vil holde en puls fra 70-80% af max.pulsen og at den kan give mig advarsler hvis jeg går under/over denne værdi når jeg løber?

#8

Sørens billede
Det er et godt ur - har som nævnt selv et ;;-) Du gør følgende: Settings>Exercise>Add new>[angiv antal zoner]>Heard Rate>Manual>[sæt High til 80 og Low til 70]>[Vælg om du vil løbe på tid eller distance i den zone]>[Angiv tid eller distance]>Det hele gentages det antal zoner, du har valgt. Spørg hvis du er i tvivl. God fornøjelse med uret :::-)

#9

Teddys billede
Jeg vil dog råde dig til, at du får målt både din max puls og din hvile puls og laver beregningen ud fra pulsreserven i stedet.

#10

marthors billede
Lige et kalibreringsspørgsmål til mit fine ur. Jeg har nu været på løbebane og kalibrere footpoden. Løb 10 runder af 400 m og fik en kalibreringsfaktor på 0.985. Når jeg efterfølgende har været ude og løbe min 5 km tur i "fri natur"(som jeg detaljeret har opmålt på [url]www.motion-online.dk/rutemaaler[/url]) ender jeg altid med(ifølge uret) at have løbet omkring 4.8-4.9 km. Spørgsmålet er hvad jeg så skal stole på. Har også prøvet 5 km turen med en gps som giver en længde meget tæt på de 5 km. Har nu ændret min kalibreringsfaktor til 1,027 på uret (5/4,87)=1,027 Kan forskellen være at jeg løber anderledes på en løbebane end i fri natur, og hvilken kalibreringsfaktoren mener i jeg skal bruge?

#11

Sørens billede
Det er svært med den slags. Det man kan sige er, at den mest præcise rute, du har løbet er den på bane. Derfor bør du egentlig beholde din oprindelige faktor. Ruteopmålerne er ikke så præcise. Der skal ikke meget unøjagtighed til før ruten svinger med nogle meter. GPS-uret har også en fejlmargin, så din 5-km. rute kender du i virkeligheden ikke særlig præcist. 4,8-4,9 er jo også meget tæt på 5 km. Jeg ville nok prøve at løbe på bane igen med de to faktorer du har, og så vælge den, som kommer tættest på distancen. Min egen faktor er 1.036. Men uanset om man har gps eller foodpod må man leve med lidt unøjagtighed.

#12

marthors billede
tænkte at det kunne været noget med skridtlængde? Hvis jeg nu har løbet med en vis konstant skridtlængde på bane og så kommer ud i blandet terræn og løber med lange skridt ned ad bakke og korte op ad bakke. Er ret sikker på at sving mv ikke giver 200 m ekstra løbelængde på en 5 km rute. Hvis 1 m dog ikke er præcis 1 m når jeg måler op kan det have betydning, men mon ikke det er det. Synes bare det er en irriterende faktor at jeg ikke helt ved hvad jeg skal regne med, og synes 200 m forskel på 5 km(dvs 4%) alligevel er ret meget.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14261:

Peter Øs billede
Startede med at løbe i 2018 efter ca. 20 år uden løb, forsøger at flette det ind i mellem mine ture...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Guldbæk løbet

Bliv medlem af løberne.dk