Ny igen igen...

Casors billede

Jeg er begyndt at løbe her den. 3/3-09.

Jeg løber 3 gange om ugen, og løber ca. 4 km pr. gang, nu er det bare lige jeg vil høre, om det er for meget at starte på? Da jeg er begyndt at få lidt ømme knæ, ikke noget voldsomt, men bare en smule.

Har et mål der hedder Copenhagen Marathon 2010, så skulle gerne undgå at gå i stykker inden da

På forhånd tak for hjælpen.

M.v.h.

Kenneth Sørensen

Grunden til at jeg lige smider mit ? herind også, er at da jeg spurgte træneren, så var der en venlig sjæl, der svarede på mit indlæg, men der skulle ikke gå længe, før at min glæde ved at være i et forum, hvor man kan spørge til løb skulle blive afbrudt at vrede.

Da jeg havede en kort udveksling med en anden bruger (kan desværre ikke lige huske hans navn:-P ) så kom en admin forbi med en løftet pegefinger, og pointerede at jeg ikke måtte udveksle ord med andre end træneren, men nu havede han jo ligesom ikke svaret, så er det da rart, at der er andre der kan hjælpe.

Toppen af kransekagen kommer så nu her til morgen, da det den anden bruger havede skrevet til mig, er blevet fjernet, tænker rolig nu James "admin" Bond, lad da lige en nybegynder komme ind i gamet...

Når nu kom desværre lige lidt galde med i indlæget også.

#1

Bedouinas billede
Hej Casor. Velkommen til dette dejlige Forum :-)) . Ja, men man skal da lige lære først, hvor indlæggene skal hen. Man kan jo lige så godt poste det rigtige sted :) Iøvrigt kan du jo bare have indlægget begge steder. :;-) Du er startet alt for hårdt op!!! Dine knogler, muskler og led kan slet ikke vænne sig så hurtigt til så hård en belastning, som løb er. Der er stor risiko for, at du løber ind i skader med så hårdt et udlæg. :eek: Jeg vil råde dig til at følge et løbeprogram for begyndere. Læs eventuelt Jokers Løbedagbog - han har grebet det helt rigtigt an. :;-) Man vel så gerne det hele i starten - helst en marathon næste måned :-)) men der kan ikke advares nok mod at starte for hårdt ud. Ellers er man færdig, før man kommer igang :----( Så tag den med ro Casor. :D Bedouina

#2

Hveysels billede
Hej Casor og og alle andre Jeg synes lige, jeg vil komme med en forklaring på, hvad du med rette har undret dig over :confused: Det er bestemt ikke for at udøve censur. Og det er heller ikke mig, som har fjernet det ellers gode svar på dit spørgsmål til løbetræneren. Det har svareren selv gjort. Sagen er den, at jeg har en aftale med to fysioterapeuter, en løbecoach og en ernæringsterapeut om, at de besvarer spørgsmål rettet til dem i tre særlige fora, som kaldes ekspertpanelet. De tre emner skader, løbetræning og ernæring er ligeledes mulige at diskutere i nogle af de andre helt åbne fora. Idéen er at hvis man som spørger ønsker at få andre løberes svar, poster man sit spørgsmål i de helt åbne fora. Hvis man derimod ønsker svar fra fagfolk, poster man sit spørgsmål i et af de tre special-fora. Det er således udelukkende af respekt for spørgeren, som forventer svar fra en af de tre eksperter, at jeg holder lidt justits med disse specialfora. Ellers giver det til sidst ikke mening at have dem. Det er derfor helt efter bogen, at du poster dit spørgsmål to steder. Så får du svar både fra løbecoachen (der kan godt gå nogle dage) og fra andre løbere. Jeg håber, du kan bruge de svar, der kommer fra begge sider :) Jeg håber alle kan se idéen med det såkaldte ekspertpanel. Og velkommen til dig i LøberForum, Casor... Mange hilsner Martin Bork Admin.

#3

Nielsps billede
Hej Casor! Jeg må lige sige, at det var mig selv der fjernede mit svar, da jeg følte, at det var forkert af mig - nu hvor der er en selvstændig træner, som svarer på spørgsmålene i det forum du satte dit spørgsmål ind i. Så jeg må give Admin ret i det han siger. Jeg havde helt glemt det og ville gerne hjælpe dig. Men det kan jo også ske herinde i det her forum, hvor alle kan svare dig. Jeg ved ikke om du kan huske det jeg skrev til dig sidst. Vi var inde på, at din træning var alt for hård til dig, især nu hvor du er nybegyndere. Så er det meget bedre for dig at begynde stille og rolig. Jeg tænker især på, at det vil være dumt, at løbe ud i en skade, fordi du har overanstrengt dig. Så begynd med 2 km her i starten og løb det i et par uger og så kan du begynde at øge din løbe mængde. Men husk, at du kun må øge antal km med 10%. Det er meget vigtig. Et løbeprogram er altid en hjælp og der finde tonsvis af programmer her på nettet. Og hvis du virkelig bliver bidt af at løbe, så vil det være en god ide, at tage en løbetest hos en af de nærmeste sportsbutikker. Her kan du finde ud af hvordan du løber f.eks. Neutral, overpronation osv. Så får du en sko efter hvordan du løber og det vil også hjælpe dig til, at du ikke får skader senere hen. Jeg håber du kan bruge min hjælp:)

#4

jokerens billede
Hej kenneth Det er super du er begyndt at løbe - så er der en der er nyere end mig i forumet :-)) Dit udgangspunkt lyder voldsomt, og tro mig jeg taler af erfaring. Jeg startede på løbebånd og troede jeg var verdens hurtigst og bedste til at løbe langt - godmorgen - jeg kom hurtigt på andre tanker. Alt gik galt - ømme knæ, lår, læg, ja alt der kunne være ømt var det. Så startede jeg at løbe uden for, 2km - der måtte jeg gå 3 gang :----( Idag - godt 6 uger efter er målet på Fredag at løbe mine første 3km uden pause. At sætte et marathon som mål er næsten uoverskueligt. Sætte nogle del mål, så er det mere overskueligt. Jeg har haft målet at løbe 1km i stege, nu runder jeg de 3km og sådan bygger jeg på hele tiden. Men mit mål er heller ikke en marathon. Kommer jeg til at løbe 7-8 eller måske 10km så er det fint. Jeg skal blot have lidt motion og løbe lidt 5km løb. Velkommen i forumet og pøj pøj med løbet. Jokeren.

#5

lillelones billede
Hej Casor, Velkommen til forummet :-)). Dejligt at du er begyndt at løbe, foråret er et godt tidspunkt at starte. Jeg må nok sige, at du går lige lovlig hurtigt frem. Hvis du fortsætter på denne måde, er jeg bange for at du ikke når til Copenhagen MT 2010. Jeg har selv lige løbet mit første MT. Det tog ca. 4 mdr. at træne fornuftigt og målrettet til det, og mit udgangspunkt var at jeg i forvejen havde en del ½-MT i benene. Det er hårdt at træne op til et MT, og man skal passe meget på mht. skader. Da jeg startede med at løbe for 2 år siden, gjorde jeg præcis som dig, 4 km. Det gik også godt et stykke tid, men jeg forcerede alt for kraftigt, og endte op med en række forskellige skader, som sendte mig på en lang løbepause :----(. Jeg vil give dig det samme råd som Bedouina har gjort, find et begynderprogram og start der. lillelone

#6

Casors billede
I skal alle have mange tak for hjælpen. vil drosle lidt ned, for man gider jo ikke lige skader, fordi man lægger for hårdt ud, så prøver mig frem med de 2km i et par uger, og derfra så øger med de 10% og så må jeg se hvor lang det rækker:;-)

#7

LindaKJs billede
Jeg tror at det psykiske spiller meget ind, når man er nybegynder.. Iflg programmet for begyndere, skal man jo ikke være mere ude en ca 10 min og løbe 2x1 minut. Det føles jo ikke af meget og går det rigtigt godt, kan det nok være svært ikke at fortsætte lidt endnu.. Dagen efter er jo hvile dag, så er det nok nemt at tænke: Det går jo nok.. Derfor er jeg osse glad for at være kommet her ind. Der er en stor chance, når der er så mange erfarene her, at man slipper for de fælder der er, når man begynder at løbe.. Og jeg tror der er mange, fordi man bliver utålmodig og føler man kan det hele.. Og jeg er ret sikker på, at når jeg kommer igang, at jeg vil tænke de samme tanker.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14199:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Samsø Marathon 2019