marathontræning

dsls billede

Hej derude!

Er der nogen der har erfaringer med at træne 2 gange om dagen, altså lidt korterere ture, hvoraf morgenturen er mellemhårdt tempo og aften/eftermiddagsturen er rolig. Har læst at det skulle være godt, da det giver en del kilometer uden at belaste kroppen for hårdt, så restitutionstiden ikke bliver for lang. Måske der findes steder man kan læse noget mere om det?

dsl

#1

lillelones billede
Hej dsl, Har desværre ingen erfaring med netop denne måde at træne på, men har læst om det i nogle I Form blade. Du kan evt. gå ind på I Form's hjemmeside [url]www.iform.dk[/url] og se om du kan finde et link til artiklerne. Hilsen lillelone

#2

Bedouinas billede
Hej dsl. Det er ikke decideret træning, men jeg løber til og fra arbejde to gange om ugen, hvilket er 2 x 5 km, hvilket er min minimumrute dertil. Om sommeren kan jeg let forøge den, så det kan blive til 13 eller 16 km på en dag. Jeg gør det også for at få nogle nemme kilometer, men det kommer vel også an på hvor mange dage om ugen, du har tænkt dig at gøre det? hilsen Bedouina

#3

Sørens billede
@dsl Du skriver ikke, hvor lang tid, du har løbet eller i hvor god form du er. Det er nemlig afgørende for svaret. Har du en god grundform, kan det være en rigtig god idé at løbe 2 gange daglig i en periode. Som du selv nævner kan det give dig mange kilometer i benene uden at belaste kroppen af de meget lange ture. Hvis du derimod ikke er i god form, vil du meget hurtig overbelaste kroppen med risiko for skader. Under alle omstændigheder går jeg ikke ud fra, at du vil løbe hver eneste dag, men også sørge for at holde restitutionsdage. Men som sagt kan det være en udmærket idé LL

#4

dsls billede
Hej igen Jeg har løbet fast de sidste 6 år og har de sidste 3 år hele tiden været i en form, så jeg til enhver tid kan løbe en halvmarathon. Ikke hurtigt, men sikkert! Jeg er helt med på, at jeg skal holde restitutionsdage. Jeg forestiller mig at jeg to gange om ugen kunne løbe to gange om dagen, hvoraf jeg på disse dage i første runde løber i et mellemhårdt tempo og i anden runde løber roligt. Desuden vil jeg en gang om ugen løbe intervaller for konditionens og hurtighedens skyld. dsl

#5

Bedouinas billede
Hej DSL Jeg synes, det lyder som en glimrende idé, du er jo allerede i en kanon form, så det kan bestemt ikke skade:;-) Du kan jo også bare holde dine restitutionsdage efter disse dage. :) hilsen Bedouina

#6

Lars Nielsens billede
Jeg har tidligere trænet to gange om dagen gennem et par år, dog uden at mærke den store forskel i resultaterne. Til gengæld tror jeg det sparede mig for en del skader, så på den front var det en fordel for mig. En ulempe ved at træne to gange om dagen kan være at man let snyder for de lange ture. To korte ture kan ikke opveje en lang tur. Det skal dog siges, at det kan være en stor belastning på andre områder. Pga af arbejdstiderne, betød det første træningstur kl. 4 - 4.30, hvilket igen betød at jeg skulle ekstremt tidligt i seng om aftenen; Selvsagt ikke noget der virkede særligt befordrende for mit sociale liv.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14261:

Peter Øs billede
Startede med at løbe i 2018 efter ca. 20 år uden løb, forsøger at flette det ind i mellem mine ture...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Guldbæk løbet

Bliv medlem af løberne.dk