marathon 2010

Irocs billede

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at løbe med til KBH marathon til næste år.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg træner bedst når der så lang tid til.
Jeg løber 3-4 gange om ugen, og er begyndt at køre på MTB i skoven som skal bruges som intervaltræning. Jeg satser på et køre 1-2 gange om ugen.
Jeg har løbet ½ marathon et par gange og tiden er ca 1.48.
Min sidste 11 km var på 50,02 som giver 4,32 pr km.
Jeg løber på nuværende tidspunkt 6. 11. og 15 km og sådan køre det i ring.
Det var lidt info som det er nu. men jeg er villig til at ændre det der skal til for at blive stærk nok til den stor tur.::Smile

Venlig hilsen Iroc

#1

FrankBThs billede
Hej Iroc Du skriver at du vil bruge MTB kørsel som intervaltræning. Jeg tror det er et godt supplement til din løbetræning og det er en god kredsløbstræning, men hovedformålet med intervaltræning er at blive hurtigere til at løbe ... og det tror jeg ikke du kan opnå med crosstræning. Med hensyn til din planlagte marathon gør det dog nok ikke den store forskel da hastighedstræningen alligevel kun udgår en lille del af træningen. Det er udholdenhedstræningen der er alfa og omega. Frank B. Th.

#2

hjulbens billede
Du skal dele din træning ind i 1 gange interval, det skal løbes. 1 dag med en lang tur på 2 timer til 2 timer og 15 min. Længere behøves ikke, men en længere tur kan gøre dig stærkere og træne din psyke, desværer går det også ud over din restitiusion. 1 dag med en tempo tur. Så kan du fylde op med mtc, og langsomt løb

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14421:

Sabine Schlüter Petersens billede
Løber mod klub 100 halvmarathon

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk