Møn Løbet 19. september 2010

BrianNNs billede

Var der andre, der deltog i Møn Løbet 2010 i går (19. september)?

Jeg deltog på ½MT distancen (der var også 5k og 10k), men var der andre af brugerne på dette site, der var med?

Henrik Ls billede
Hej Brian. Jeg vidste godt at der skulle være mønløb, men jeg deltog ikke. Hvorfor spørger du?

Dipys billede
Ja jeg var med, men er også nysgerrig for hvorfor du spørger:confused:. VH Gitte

BrianNNs billede
Var bare nysgerrig efter at høre hvem der ellers var med. Så ikke nogle jeg kunne genkende ud fra profil billederne...

Sørens billede
Jeg var ikke med, men har godt lagt mærke til løbet. Det er en vild højdeprofil. Er det ikke et meget hårdt løb? :syg:

Bedouinas billede
Jeg var ikke med, for jeg var i Odense og løbe :) Jeg havde ikke været opmærksom på dette løb, for så havde jeg måske valgt dette. Jeg vil meget gerne høre mere om dette løb, da jeg sikkert vil løbe det til næste år. Bedouina

Dipys billede
Hej Jeg synes det er et rigtig godt løb og tilmed til billig penge (75 kr for halvmarathon). Dog er der ikke ret mange løbere på den lange distance, så man kan godt løbe noget alene. Jeg synes ikke det er et særlig bakket løb, men det kommer jo nok også an på hvad man er vant til - egentlig synes jeg kun at bakken ved slutningen af golfbanen var den eneste der sådan trak lidt tænder ud. Vinden har dog en del betydning da det meste af ruten foregår i det ret åbne landskab. Men ellers er løbet fint organiseret og mange flinke hjælpere undervejs. Vh Gitte

BrianNNs billede
Ja, hvis man ser på det link de har til iforms ruteplanlægger, hvor man kan se ruten og en højdeprofil, kan højdeprofilen godt virke lidt voldsom – men så slem er den nu ikke i virkeligheden… Ruten er i blandet terræn, med både fladt og bakket terræn, der er desuden et par strækninger der kan betegnes som decideret kuperede (især ude ved goldbanen, der byder på rutens skrappeste stigning) – underlaget er asfalt på størstedelen af ruten, men også lidt betonfliser, grusstier og græs ude ved golfbanen og lidt brosten til sidst. Er enig med Gitte i at ruten ikke er kuperet nok til at jeg vil betegne den som specielt hård. Men det afhænger jo også af hvad man er vant til at træne i – meget af ruten byder på lange, bløde stigninger og fald, det bølgende landskab der også er almindeligt på Sydsjælland, hvor jeg selv kommer fra, så jeg er vant til at træne i den type terræn. Er også enig i, de lange, åbne strækninger gør vinden til en faktor, der godt kan få betydning – det er ikke let at finde læ for vinden på en blæsende dag. På ½MT distancen er der for øvrigt 4 depoter undervejs (med vand, der var også banan på et eller to af dem), da vi kom i mål bød de på vand, kage og banan. Der er vist 1 depot på 5k distancen og 2 depoter på 10k distancen, men kan ellers ikke udtale mig om de to ruter, da jeg ikke har løbet dem. Det var første gang jeg var med, og kan godt anbefale løbet. Det er et fint arrangement, især til prisen. Personligt sætter jeg også pris på, det er ét af de mindre løb, hvor der ikke er alt for mange deltagere. Overvejer at stille op igen til næste år, hvis jeg kan få det passet ind i kalenderen. Link til deres hjemmeside, hvor man kan finde yderligere info: [URL="http://www.moenrunners.dk/"]http://www.moenrunners.dk/[/URL]

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14421:

Sabine Schlüter Petersens billede
Løber mod klub 100 halvmarathon

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk