I dag har jeg taget beslutningen. 13/10/09

CRubens billede

Jeg er i superdårlig form, bliver forpustet af ingenting og min motion har for det meste bestået i 3 daglige gåture med mine hunde. Jeg ryger ikke, og spiser og lever sundt. Og nu har jeg sat mig for at jeg vil deltage i Orbicons Nytårscup den 31. december, og løbe 5 km. Der er 11½ uge til, og jeg har lige printet begynderprogrammet ud, for den ældre eller overvægtige.....;;-)
Jeg er 43 år, og kunne med lidt god vilje nok godt smide mellem 3-6 kilo.... Hvad siger I? Er det vejen frem? Jeg vil virkelig SÅ gerne gennemføre det her...LL

Anders_ghs billede
Ja da, selvfølgelig kan du da det!:) Et program er nok en god idé og sørg for ikke at forcere. Det ender sandsynligvis i skader. Og DET har du ikke tid til. Tro mig. Det kan være svært at overholde programmet. Især, hvis man ikke føler man er træt og ifølge programmet skal man gå. Længe. Men gør det. For din egen skyld. Sørg for at sige det til Gud og hver mand. Det forpligter nemlig. Det er egentlig ikke min stil at blabre sådan nogen ting ud til alle, men det har altså en betydning, at man ikke vil tabe ansigt. Det er måske nok den vanskeligste årstid du vælger at gå i gang med at løbe på, men det gør det jo bare endnu mere sejt:) Rigtig god løber. Anders

CRubens billede
:::-) Mange tak, Anders. Det er lige et svar som dit jeg har brug for! Jeg har det svært med sommervarme, så jeg satser på at det er "mit" vejr at begynde i... Kh Charlotte

Sørens billede
Hej Charlotte God beslutning :;-) Ork ja, det kan du sagtens klare. Også med et andet begynderprogram. Du er jo hverken gammel eller overvægtig ;;-)

moses billede
Hej Det glæder altid mit gamle løberhjerte, når nogle nye løbere sætter sig et mål Når du har viljen kan du sagtens klare, lad vær med at forcere træningen men lyt til kroppen, nyd træningen og form fremgangen. Held og lykke MVH. Mose

CRubens billede
Hvor det glæder mig, at min beslutning har betydning for nogen! Dejligt med kommentarerne, og jeg vil informere om hvordan det går for mig.:fedt:

BrianNNs billede
Det lyder ikke umuligt. Hverken vægttabet eller det at du vil blive i stand til at løbe en 5 km i løbet af 11½ uge. Selvom du har fundet et program, skal du dog ikke nødvendigvis følge dette slavisk, hvis det ikke passer fuldstændig til dine forudsætninger og behov. Det er langt vigtigere at lytte til din krop og de signaler den sender dig (og som Anders er inde på, ikke at gå for hurtigt frem), så du kan undgå at blive sat tilbage af en skade. Held og lykke med det...

CRubens billede
Jeg ER så glad for jeres respons....og se at selv erfarne løbere vil bruge deres tid på at give mig gode råd og opbakning...Jeg er så småt begyndt, og jeg klarer den indtil videre. Heldigvis har jeg en smuk skov lige udenfor hoveddøren. Og DET er i den grad inspiration... Kh Charlotte

Fimss billede
Kære charlotte Hvordan går det dig? Fims

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14419:

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk