Hvornår tager man væske med på turen?

Anonyms billede

Hvornår begynder man at tage væske med på turen?

Det er mega irriterende at løbe med et væskebælte, men jeg synes at det begynder, at påvirke præstationen efter de 15 km...

Er det dumt at drikke væske så sent, og er der en alternativ mulighed mht. væskebæltet?

#1

twoblueeyess billede
Det gør man da aldrig, kroppen har jo væske nok til 1 1/2 times løb. Folk der løber rundt med et væske bælte bar fordi de skal løbe 15Km er det rene pjat. Jeg har løbet 24 Marathons og har aldrig haft væske med på mine træningsture - dog har jeg lagt væske ud på mine 30Km trænings ture.

#2

Bedouinas billede
Hej Præsius. Nu er vi jo allesammen forskellige - heldigvis :) Og hvis du synes, at det begynder at påvirke dine præstationer ved 15 km, når du ikke har drukket, synes jeg da bare, at du skal drikke noget før du når de 15 km :;-). Man har jo netop sine træningsture til at træne i - enten det så er til at træne at løbe med væskebælte eller til at træne i at løbe langt uden at drikke :rolleyes: Bedouina

#3

Sørens billede
Det kommer også helt an på varmen. Man kan ikke bare sige, at kroppen har væske nok til 1½ time. Der er ingen tvivl om, at kroppen kan klare at løbe langt uden væske, men det går ud over præstationen. Hvor grænsen går er svær at sige, men et godt bud er vel 1-1½ times løb. Desuden er det altid bedre at drikke lidt ofte end at drikke meget få gange.

#4

FrankBThs billede
Jeg synes nu slet ikke at væskebælterne er så irriterende at løbe med. De fleste har så også en lomme til mobilen eller hvad man ellers skal have med. Det kan godt svare sig at købe et af en ordentlig kvalitet. Bruger mest at have væske med når det bliver varmere. Her om vinteren kan jeg godt finde på at løbe en træningstur på 20 km uden at have væske med. Man kan jo også vælge at lægge ruten forbi steder hvor der findes væske. På klubbens lange tur plejer vi at komme forbi en kirkegård efter de første 10 km. Det er meget passende. Jeg har aldrig forstået det der med at lægge væske ud på ruten. Det lyder ret bøvlet, men sådan er vi jo så forskellige.

#5

Anonyms billede
Jeg har selv løbet bl.a. 10 marathon, og min personlige erfaring er, at jeg træner bedst på de lange ture +20, når jeg får lidt vædske - måske hjælper det blot til at få tankerne væk fra trætheden, men enhver løber ved, at tab af vædske via sveden, er lig med tab af energi.....ganske få procent vædsketab, får indflydelse på din energi - men igen, det er sikkert meget forskelligt fra person til person........men lidt vædske er nu altid dejligt :nr1

#6

Anonyms billede
.......glemte lige at nævne, at det er vigtigt du drikker lidt under hele turen, således du får kompenseret for dit vædsketab, INDEN det er for sent :)

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14122:

linda Hrys billede
er kasserer i løbeklub

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Samsø Marathon 2019