Hvornår løber man??

Ditte Egerrups billede

Øhm ja, sådan tempomæssigt.

For når jeg løber og synes at skulle jeg kunne løbe mere end fem meter ja, så kan min kæreste nærmest gå hurtigt ved siden af :Sad Så skal man op over et vist tempo for at man kan kalde det løb, og man for den sags skyld får noget ud af det, eller er selve løbe bevægelsen nok?? :confused:

Kan som ekstra info fortælle af mit fine garmin løbeur fortæller at jeg har en gennemsnit fart på lige omkring 8-8.5km/t i de intervaller jeg løber og omkring 5-6km/t når jeg går.

- Ditze

#1

Sofies billede
Hej Ditze Tjaa, du er jo bestemt ikke en hurtigløber ;;-) Men så længe du bevæger dig hurtigere end når du går, så er det godt for konditionen. Så er det blot et spørgsmål om tid før du bliver hurtigere og hurtigere. Hvis du lige er startet skal du ikke fokusere på din hastighed - det er kun godt at det går langsomt i starten, så du ikke fremprovokerer en skade. Efterhånden kan du lægge nogle små spurter ind i din træning og på den måde generelt blive hurtigere, når du løber. God træning :)

#2

PSs billede
Hvis du har løbebevægelserne får du også den belastnig af muskler, led og sener som er nødvendig for at træne dig op. Og som Sofie skriver hastigheden behøver du ikke bekymre dig om nu. Du LL, det er super sejt, så nu er det vigtigste at bygge din udholdenhed op uden at du får skader.

#3

Ditte Egerrups billede
Tusind tak for svarende. Så vil jeg bare forsætte i mit eget tempo..

#4

Jespers billede
Hvis man sammenligner lidt med regler for kapgang (der siger, at deltagerne på enhvert tidspunkt skal have mindst én fod på jorden) kan man firkantet sige : Du løber når du bevæger dig så hurtigt, at begge føder samtidig slipper underlaget (og du derved opnår en svævefase)

#5

Nordboens billede
Vil bare sige at det er godt at du overhovedet er kommet i gang med at løbe, og du skal se det ikke varer længe før kæresten ikke kan følge med mere ;;-) Bare hold ud og dit tempo vil komme op stille og roligt! :::-)

#6

May-Britts billede
[QUOTE=Ditze;5962]Tusind tak for svarende. Så vil jeg bare forsætte i mit eget tempo..[/QUOTE] Jeg synes, du skal prøve at få lidt mere fart på. Hvis du er nybegynder, er det naturligt, at du ikke løber hurtigere, men det betyder jo ikke, at det ikke kan blive bedre med tiden ;-) Øg dit tempo stille og roligt, så dine muskler og sener kan følge med, og du undgår en skade.

#7

Ditte Egerrups billede
[QUOTE=May-Britt;5965]Jeg synes, du skal prøve at få lidt mere fart på. Hvis du er nybegynder, er det naturligt, at du ikke løber hurtigere, men det betyder jo ikke, at det ikke kan blive bedre med tiden ;-) Øg dit tempo stille og roligt, så dine muskler og sener kan følge med, og du undgår en skade.[/QUOTE] Fik mere tempo sidste gang, og har besluttet mig for ikke at øge min afstand før jeg har fået noget mere tempo på.. Men allerede sidste gang kom der mere tempo på.. Lige et bonus spørgsmål? Nogen der har et bud på et tempo jeg bør have som mål.

#8

May-Britts billede

Super Smile
Det er opnåeligt med 6 min/km = 10 km/t for de fleste, så det ville jeg have som mål. Men tag den tid, du skal bruge, så du ikke risikerer overbelastning.

#9

Mads Merrilds billede

Hey Ditte det er godt at du er kommet igang med at træne og hvad ang. din kærste siger og mener om dit tempo skal du ikke tag for gode vare, efter min mening skal du prøve at finde din max puls og prøve at træne efter den og være lige glad med hvor hurtigt at du løber i km men prøve at fukuser på pulsen, for når du løber efter pulsen så kommer du også op i hastighed stille og roligt.

God træning
Mads

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14120:

Thomas Larsen - 47½ Løbernes billede
Jeg er løbetræner i 47½ Løberne i Lundby på Sydsjælland

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Samsø Marathon 2019