Hvordan undgår jeg vinterpause

Ibsens billede

Jeg har løbet i nu tre sæsoner, men er altid "gået ned" om vinteren, når det bliver koldt og mørkt. Jeg mister lysten og må så begynde forfra hvert forår Sad Har I nogle gode forslag til hvordan jeg kommer igennem vinteren, så jeg kan udbygge min form frem for at skulle begynde forfar hvert år?

#1

Jesper Birkedals billede
Der findes flere alternativer til vintertræning. Først og fremmest gælder det om at have det rigtige tøj til vintertræning, så ikke du fryser under din træning. Om vinteren gælder det om at udnytte de lyse timer til at løbe, så med lidt planlægning kan det sagtens lade sig gøre. Alternativt kan man opsøge en løbeklub eller en løbemakker, som kan hjælpe på motivationen i de mørke timer, så man kommer afsted. Hvis du slet ikke er interesseret i at løbe om vinteren, så findes der mange gode alternativer. Der er løbebåndstræning, hvis det skal ligne løb, ellers er spinning et godt alternativ, en perfekt måde at vedligeholde din kondition, så ikke du skal starte forfra til foråret. Fitness center med forskellige muligheder for holdtræning. Det vigtigste er at du holder din kondition ved lige, så ikke du føler du skal starte forfra når du starter på løb igen til foråret.

#2

Bedouinas billede
Hej Ibsen. Jeg er så heldig kun at have 5 km til arbejde, så mens jeg endnu halvsover skynder jeg mig at hoppe i løbeskoene og så afsted....hjem det vil jeg jo også gerne, så det blev 10 km. Det gør jeg to gange om ugen. Men jeg vil give dig ret i, at det er svært at komme afsted i denne mørke og kolde og nogle gange også våde tid. Du kan også prøve at finde en "nød-rute". D.v.s. en lille tur på måske 1-2 km og sige til dig selv, at den kan du da overkomme at løbe. Når først man er kommet afsted udvikler det sig ofte til en længere tur. Held og lykke. hilsen Bedouina

#3

lillelones billede
Hej Ibsen, Jeg kan helt klart anbefale, at du finder en løbemakker, og så laver I en forpligtende aftale, så I kommer afsted (hver gang). Det er både hyggeligt og meget motiverende. Jeg bruger det selv meget, og det giver mig et kick, både mentalt og formmæssigt. Hilsen lillelone

#4

FrankBThs billede
Hej Ibsen Det der virker for mig er at tilmelde mig et løb til foråret. Så har man ligesom en grund til at træne. Nu ved jeg jo ikke hvor langt du løber, men Berlin halvmarathon d. 5. april er det løb der får mig igennem vinteren. Derudover er det en god ide at have nogen at løbe sammen med. Hvis der er en klub i din nærhed så er det en oplagt ide at melde dig ind i den. Det er nemmere at komme afsted når der er nogen der venter på en. Held og lykke med at komme igennem den mørke tid. Frank B. Th.

#5

lillelones billede
Hej Ibsen, Jeg kan helt klart tilslutte mig Frank's forslag om at melde sig ind i en løbeklub, så er der altid nogen at løbe sammen med. En veninde fik mig til at melde mig ind i den lokale løbeklub for ca. 1 år siden. I starten var jeg meget skeptisk, men den skepsis er heldigvis blevet gjort til skamme. Det har været MEGET positivt, og jeg har lært en masse mennesker at kende.:) Hilsen lillelone

#6

Bedouinas billede
Hej. Det sker desværre for mange, at løbet ryger sig en tur i denne mørke og kolde tid. Og det er brandærgerligt, når man nu lige havde fået bygget formen op. Jeg tror, det er lige svært at komme ud ad døren, enten man løber alene eller er med i en løbeklub. Det bedste vil nok være at have én løbemakker, som man har en aftale med. hilsen Bedouina

#7

lillelones billede
Hej Bedouina, Nu ved jeg ikke om du selv er medlem af en løbeklub, men jeg kan forsikre dig om, at der ER forskel. Netop dér er der rig mulighed for at finde en løbemakker (eller flere), og lave aftaler. Og så er der også den sociale gevinst. Hilsen lillelone

#8

Bedouinas billede
Hej Lillelone. Jeg giver dig helt ret. Jeg startede også i løbeklub, men holdt op på grund af tidspunktet, som passede mig dårligt. Vi løb to gange om ugen, og om vinteren var der bestemt ikke nogen, der havde lyst til at løbe flere gange end det. Men OK det var lidt lettere at komme afsted. hilsen Bedouina

#9

lillelones billede
Hej Bedouina, Vi løber så 3 gange om ugen, men i denne tid er jeg der kun om lørdagen, da skal vi nemlig ud på den lange tur, og den er for hård at løbe selv. Ellers træner jeg sammen med den veninde, som jeg skal til Barcelona med. mvh lillelone

#10

Bedouinas billede
Hej Lillelone. Jeg har nogle gange brugt ½-marathonsløb som træning til marathon. Så er man ikke så alene, for du har helt rei i, at det er hårdt at løbe de lange ture alene. jBedouina

#11

lillelones billede
Hej Bedouina, Ja, nu har jeg vænnet mig så meget til at have nogen at løbe sammen, at det er blevet for kedeligt at løbe selv. Det skal da brænde helt på, hvis en af os skal løbe selv. God idé med ½-marathon indlagt i træningen, bruger det også selv. mvh lillelone

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 12654:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen