Hvor tit intervaltræning

Mugge13s billede

Jeg har brug for lidt hjælp jeg vil rigtig gerne forbedre mine tider på en 10 km. Efter noget overbelastning i min lægmuskler vil jeg kun løbe 3x om ugen. Hvordan lægger man den bedste træning og hvor tit intervaltræning. Jeg tænker selv man fx kan løbe: DAG 1: 5 km i roligt tempo. DAG 2: 8 km interval med intervaller 3 x 1,5 2 min pause og 3 x 800m og 1 min pause. DAG 3: 10 km løb uden pause. Det kunne fx være Mandag, Onsdag og lørdag. Er det nogle der har nogle gode råd eller efaringer med løbetræning på 10 km høre jeg gerne fra jer

#1

Martin Bork, Admins billede

Hej Mugge
Hvis du ikke allerede har gjort det, kan jeg anbefale dig at læse disse artikler om intervaltræning:

http://motionslob.dk/artikler/intervaltr%C3%A6ning-er-h%C3%A5rdt-arbejde-1

http://motionslob.dk/artikler/intervaltr%C3%A6ning-er-h%C3%A5rdt-arbejde-2

http://motionslob.dk/artikler/t%C3%A6l-til-10-20-30-og-bliv-en-hurtigere-l%C3%B8ber

Det vil nok være klogt at trappe langsomt op med intervaltræningen over flere uger, da du ellers kan risikere en overbelastningsskade. Intervaltræning slider meget på kroppen.

God træning :-)

#2

Nicholas Feltsens billede

Hej Mugge

Det er vigtigt at huske max. intervaller 1 gang ugenligt. Det er rigtigt hvad du har gang i med 1 rolig tur, 1, lang tur og en gang restitutionstræning.

Optrap langsomt træningen, så du ikke bliver skadet/overbelastet.

Læs mere på om løbetræning og skader på
http://lobevejleder.dk

Vh. Nicholas

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 12843:

Morten Empeños billede
Jeg er løber på hyggeniveau, og elsker løbeture fra 10 km og op. Længste distance er 25 km. Jeg er...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen