Hjælp til halvmarathon program

Teddys billede

Hej

Da jeg har tænkt mig at træne mig op fra nuværende distance 10-12 km og op til halvmarathon over den næste periode på ca 16 uger, vil jeg høre om der ikke er nogle her med gode forslag til programmer??

Det bedste jeg hidtil har fundet, syntes jeg er marathon sports marathon programmer, men har ikke så meget erfaring mht hvad fart man skal løbe de forskellige træningspas i.
Så håber på lidt input

Her er det fra Marathonsport

http://www.marathonsport.dk/at-loebe/traeningsprogrammer/16-ugers-marathonprogram-for-letoevede

#1

jokerens billede
Hej Teddy. Jeg har ingen forstand på dette, men her finder du et par programmer der kan hjælpe dig på vej. De er fra denne side. [url]http://www.motionslob.dk/programmer.htm[/url]

#2

FrankBThs billede
Hej Teddy Det program du henviser til er et program til marathondistancen. Som Jokeren skriver er der træningsprogrammer her på sitet. Umiddelbart vil jeg mene at halvmarathon program 3 ville passe bedst til dine forudsætninger. Det er et 16 ugers program der tager udgangspunkt i at du kan løbe 5 km ... så de første uger vil nok føles meget nemme, men du kan jo vælge at starte lidt længere inde i programmet, hvis du føler det er alt for nemt. Der er også angivet ved hvilken hastighed de forskellige træningspas skal løbes. Frank B. Th.

#3

Teddys billede
Tak for svarerne Frank> Har faktisk også haft kigget på det program før, syntes bare det endte meget forvirrende fordi det skifter mellem min og km... Hvad så når der feks står 8km fartleg, er det så let løb, men 3-4 spurter indlagt eller hvordan?? Syntes iøvrigt ikke der er den store forskel på løbemængden i det du foreslår og det fra marathon sport, selvom jeg godt ved det er et marathon program.

#4

Sørens billede
Hej Teddy Der findes utroligt mange programmer rundt omkring på nettet. Hvilket et, du skal vælge afhænger også af, hvad dit mål er. Skal du bare igennem, eller skal du løbe på en bestemt tid? Det første halvmarathon/marathon synes jeg bare, man skal fokusere på at komme igennem. Dermed bliver det vigtigste, at du har nogle kilometer i benene. Fartleg betyder netop, at du løber i et jævnt almindeligt tempo, men indlægger nogle hurtige spurter ind i mellem. Hvor mange bestemmer du selv efter niveau. Held og lykke med planen :)

#5

Teddys billede
Tror jeg er kommet frem til at jeg giver program nr 3 her fra siden et forsøg og starter så lidt inde i programmet. Tak for hjælpen

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14742:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Nordic Adventure Film Festival her

Bliv medlem af løberne.dk