Garmin forerunner 220 eller 620?

Nadja Pedersens billede

Hej,

Jeg skal til at investere i et nyt løbeur. Har indtil videre løbet med et Garmin Forerunner 210, men har set mig lun på et af de nye Forerunner-ure, som Garmin har disket op med...

Er dog lidt i tvivl, om hvorvidt jeg skal købe den lille eller store model. Jeg træner op til marathon, og løber 5-6 gange om ugen. Har ledt efter sammenligninger online på de to ure, men synes ikke at kunne finde nogle.

/Nadja.

Walbergs billede

Hej Nadja

Jeg har selv Garmin FR 220 m. pulsrem og er rigtig glad for det (har haft det siden december 2013). Jeg overvejede også FR 620, men besluttede med mig selv, at det ville være for sjældent, jeg fik brugt de ekstra features. Jeg havde selv god gavn af denne test / forum, inden jeg besluttede mig: http://www.dcrainmaker.com/2013/11/garmin-forerunner-depth-review.html

Med venlig hilsen

Henrik W.

Nadja Pedersens billede

Hej Henrik,

Tak for dit svar. Du har aldrig fortrudt ikke at have investeret i "storebroderen" til dit løbeur? Men har svært ved at vurdere om jeg for 1000 kr. ekstra vil gøre brug af alle egenskaber, som 620'eren har...

Vil læse anmeldelsen - tak for link.

Mvh Nadja.

Anonyms billede

Jeg har et 620 og har noget blandede følelser omkring det.

Basalt set er det et godt løbeur på linie med de gamle ure i Forerunner serien. Men der er flere ting der bare ikke er helt i orden når vi snakker om et top-of-the-line ur til 3500 kr!

Fx

- skærmen er ikke fantastisk! Farverne er ikke meget bevendt med mindre man står i meget klart sollys. Trods den gode opløsning er det svært at se hvad der står, hvis man ikke har næsten perfekt syn. Det er også underligt at størrelsen på skærmen er så lille når opløsningen er så stor.

- skærmen er trykfølsom, men selv om det er noget bedre end "ringen" på 405, så lader det stadig noget tilbage at ønske. Når man løber er det endog meget svært at benytte bortset fra når man vil skifte skærmbilled.

- der er nogle meget irreterende softwarefejl. Jeg er personligt ramt af at mit ur "booter" efter næsten hvert løb! Jeg har "kun" mistet data en gang, men det er også nok!!! Der er også tider hvor jeg ikke kan benytte WiFi til at overføre data, men kun USB...

- der er nogle underlige mangler i softwaren i forhold til de tidligere Forerunner ure. Disse mangler vil muligvis blive adresseret i senere udgaver af firmwaren, men... det er bestemt ikke sikkert (Garmin siger ikke noget om hvad der kommer hvornår). Jeg savner primært cykel-mode og follow-route - begge er lovet, men...

- der er gået meget lang tid siden den sidste opdatering - specielt fordi der er så mange fejl og mangler i den nuværende udgave. Og helt specielt når man se hvor ofte Fenix2 bliver opdateret.

Du kan se meget mere om hvad andre mener om uret på Garmins 620 forum: https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?428-Forerunner-620

Tonny Madsens billede

He... Og netop i dag kom så version 2.70 af firmwaren til 620... Der var jeg for hurtig :-)

Selv om der ikke lige er tale om de store ændringer:

Changes made from version 2.60 to 2.70:

• Fixed issue that could cause watch to stop recording distance.
  • Fixed issue that could cause Wi-Fi downloads of predicted satellite data to fail.
  • Made other minor improvements to Wi-Fi performance.

/Tonny

Nadja Pedersens billede

Hm... bliver da mere og mere i tivivl, om jeg vil bruge 1000 kr. ekstra for den store model. Men er fristet af det noget bedre pulsbælte, der følger med 620 frem for 220, da jeg rigtig gerne vil forbedre min kadence under løb. Og har fået indtrykket af, at 620'eren er noget bedre end 220 grundet det emre avancerede pulsbælte.

Tonny Madsens billede

Det ved jeg ikke rigitgt noget om, men jeg har selv haft stor "fornøjelse" af de nye "running dynamics" tal... Man skal blot være klar over at det tager meget lang tid at ændre løbestil hvis det er det man vil...

Hvis jeg skulle købe et ur i dag ville jeg formodentlig købe et fenix2, der kan det meste af hvad 620 kan samt en hel del mere. Blot er displayet anderledes og der er ikke touch screen - noget jeg formodentlig ikke ville savne med de erfaringer jeg pt har med 620 :-)

Men.. fenix2 koster det samme som 620...

/Tonny

Walbergs billede

Hej igen...

Først: Nej, jeg har aldrig fortrudt mit 'low-cost' valg :-)

... og dernæst målingen af din kadence, sker ved hjælp af det indbyggede accelerometer i uret, som både FR220 og FR620 har! - og en ret smart feature, synes jeg forøvrigt :-) - (Ok - du kan få lidt flere informationer med FR620, men...)

Det, som du får yderligere i FR620 er:

• Virtual Partner® (træn mod en digital person)
  • Tid/distance alarm (udløser alarm, når du når målet)
  • Training Effect (Mål effekten af din aktivitet)
  • V0₂-maks. skøn
  • Restitutionsmåler
  • Hastighedsberegner
  • Løbedynamik

... og jeg har ikke selv manglet disse funktioner - synes jeg har fået det jeg forventede, og er kun blevet positivt overrasket. Og nej, jeg er ikke ansat ved Garmin ;-)

Tonny Madsens billede

Herudover er der følgende i 620 jeg bruger - som muligvis også findes i 220:

• Alarmer for puls, tempo, tid, distance, kadance og kalorier
  • Og 620 kan også "programeres" til nogle advancerede workouts - fx til interval træning såsom 10-20-30

(men dette kan også tænkes atvære i 220...)

Nadja Pedersens billede

Tak for jeres svar. Jeg er stadig i tænkeboks, og planlægger køb af et af de to ure i løbet af den kommende uge... Det er svært at vænne sig til træningen den løbeur, når man har været vant til det :)

Men I har givet mig lidt at tænke over, som jeg bestemt vil tage med mig, når jeg vælger ur.

/Nadja.

Anonyms billede

Skal det være Garmin?

Hvis du er åben for et andet mærke, så tag et kig på TomTom Cardio Running? Optisk pulsmåling uden behov for pulsbælte. Nem betjening. Pris i niveau med FR220.

Tonny Madsens billede

DC Rainmaker har også en side med sammenligninger mellem de mange ure: http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

Anonyms billede
Ved at 620 er et rent løbetur,så hvis du f.ex også vil bruge det til cykling er det ikke muligt ;0/

Helges billede

Hej :) Personligt vil jeg meget stærkt anbefale dig at finde et andet mærke end Garmin til dit løbe ur. Jeg har haft ikke mindre end 3 og har ikke haft ret meget andet end problemer med kvaliteten af disse (Og har mødt adskillige med samme oplevelser) - min oplevelse er at de simpelthen ikke kan holde til - Seriøst brug! Prøv/overvej Tom-Tom  eller Shunto. Mvh Helge

Anonyms billede

Hej:). Hvordan har I det med satellitmodtagelsen på Forerunnermodellerne. Jeg har 220, og synes, at i skoven er der meget udfald, jeg har indtryk af, at den af og til nærmest simulerer ruterne, jeg kan i hvert tilfælde ikke genkende de temposkift, som den viser på pc'en, når jeg har uploadet.

mvh

Peter Jensen

Anonyms billede

Jeg har nogen gange her siden nytår været ved at skrige over forerunner 220 - hvordan kan Garmin lave et ur med så mange fejl i softwaren? - Det er jo ikke FØRSTE GANG at Garmin laver et løbeur men nogen gange skulle man da næsten tro det!!! :-( 9 opdateringer i løbet af 7 måneder - håber da godt nok at fejlene er blevet rettet efterhånden. Det er tæt på et total katastrofe fra Garmins side at de ikke har gennemtestet uret mere end de har inden de sendte det i handelen!!!

Anonyms billede

Forerunner 220 kan lave 10 20 30. Man opretter programmet på pc'en og overfører det til uret.

Mvh

Claus

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 13785:

Morten Olesens billede
Motionsløber

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør