Garmin 305 eller Garmin 405

Michaels billede

Hej folkens,

jeg holder mig forholdsvist aktiv, primært med spinning og kortere løbeture (4-5 kilometer) pga. et drilsk knæ.

I den forbindelse har jeg besluttet mig for, at jeg vil have et pulsur, som skal hjælpe mig med at udvikle mig, og derfor har jeg brug for jeres hjælp.

Jeg kigger på Garmin 305 (som min kæreste også har) samt på Garmin 405. 405'eren appellerer til mig pga. størrelse og designet, mens 305'eren appellerer pga. de store knapper og delvist også prisen.

Men hvad vil I anbefale? Som sagt skal det bruges til kortere løbeture og spinning...

Mvh
Michael

Brian Steens billede
Jeg løber selv med 405 og jeg valgte det udelukkende på grund af størrelse og design. Så vidt jeg ved er der ikke den store forskel i funktionaliteten. Men jeg er yderst tilfreds med det. Eneste ulempe er at den berøringsfølsomme ring kan drille lidt, specielt når jeg begynder at svede. //Brian

Michaels billede
[QUOTE=BrianSteen;5880]Jeg løber selv med 405 og jeg valgte det udelukkende på grund af størrelse og design. Så vidt jeg ved er der ikke den store forskel i funktionaliteten. Men jeg er yderst tilfreds med det. Eneste ulempe er at den berøringsfølsomme ring kan drille lidt, specielt når jeg begynder at svede. //Brian[/QUOTE] Hej Brian, hvad mener du med "drille lidt"?

Nordboens billede
Jeg har Garmin 305 og er enormt glad for det, kan kun anbefale det. Det eneste negative er at når man har pulsmåler på så er tallene så små at man i min alder faktisk skal have læsebriller på for at se sin puls under vejs eller stoppe op.....::-( Det har jeg endnu ikke fundet en løsning på - men der er måske nogen der har en idé?

PSs billede
Du kan selv bestemme i hvilket "felt" de forskellige mål skal stå og hvor mange felter der skal vises af gangen. Hvis du vælger 3 felter af gangen og har pulsen i det store felt tror jeg ikke du behøver tekniskhjælp til at læse det :-)

BrianNNs billede
Kan da godt svare på hvad BrianSteen mener med at den trykfølsomme ring kan drille lidt - vil dog samtidig gøre opmærksom på, dette emne har været omtalt før. Den er elektrisk ledende (det er sådan den fungerer), derfor kan den godt blive lidt hyperaktiv og nærmest leve sit eget liv, hvis den bliver meget våd - f.eks. i regnvejr eller hvis du sveder meget. Løsningen er dog heldigvis nem og hurtig - væn dig til at låse ringen, inden du løber ud på din rute. På denne måde kan du dog ikke benytte ringen uden at låse den op først (f.eks. for at skifte imellem skærmbillederne i training mode), men det burde heller ikke være nødvendigt, da du bare kan benytte Auto Scroll funktionen (og det under alle omstændigheder er forholdsvis begrænset, hvor mange data du kan have behov for at kunne se ude på ruten - ellers risikerer du bare at det bliver mere en distraktion end en hjælp, og du kan jo altid nærstudere alle dine data når du får dem overført til Pc'en). Jeg har for øvrigt et 405 og et 310XT.

Brian Skovs billede
Korrekt BrianNN Garmin har selv løst problemet med den nye 410, som har en forbedret krans. [URL="http://pulsure.dk/shop/pulsure/loeb/garmin/garmin+forerunner+410hr.html"]Garmin forerunner 410[/URL] Når det så er sagt bør du kigge på 310xt som jeg synes er det bedste valg, når du både løber og cykler(spinner). Husk på at 305 og 405 ikke giver kalorieforbug på baggrund af pulsen. Det gør 60, 210, 405cx, 410 og 310xt. Men i sidste ende er det budgettet og dig der tager beslutningen ;o) Edit: Og har budgettet noget at skulle have sagt kan du kigge lidt på Forerunner 60. Der kommer du godt i gang for under 1000,-

Brian Steens billede
[QUOTE=kjeldsen;5881]Hej Brian, hvad mener du med "drille lidt"?[/QUOTE] Det er lige præcis det BrianNN beskriver der er problemet. Men hvis man låser ringen og har displayet sat op til det man gerne vil have, er der ingen problemer. Start/stop knappen og reset er stadig to almindelig knapper, som ikke driller. Men som sagt er jeg godt tilfreds med mit 405, og ville ikke bytte med et 305. Det synes jeg er for klodset

færdigmedfyrres billede
[QUOTE=Nordboen;5882]J Det eneste negative er at når man har pulsmåler på så er tallene så små at man i min alder faktisk skal have læsebriller på for at se sin puls under vejs eller stoppe op.....::-( Det har jeg endnu ikke fundet en løsning på - men der er måske nogen der har en idé?[/QUOTE] Hej Nordbo, Du kan vælge "Opsætning", "Generel" og derefter "Data felter" Under "Data felter" ser du tre muligheder: Hovedside 1 Hovedside2 og Løb. Hvis du vælger 'løb', kan du vælge antallet af datafelter ved at klikke op og ned. Hvis du vælger kun et enkelt felt vil du se, at dette felt 'navngives' øverst til venstre. Nu trykkwer du igen på 'enter' knappen, og her får du så en menú hvor du så kan vælge puls. Vælger du dette, så får du en skærm hvor pulsen vises med store tal. Du kan selvføgelig også vælge at bruge to felter. Gør du dette kan du f.eks. vælge puls og distance. Håber det hjalp :)

Nordboens billede
Tak FærdigMedFyrre :;-):;-) Det vil garanteret hjælpe - specielt på fornemmelsen af at der sker forbavsende ting i slutningen af fyrrerne.......;;-)

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15650:

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Sign Up