FR310XT - problemer med overførsel af data

BrianNNs billede

Hej

Har anskaffet mig en FR310XT og har netop løbet min første tur med det. Det var bare super!

Problemet er bare at jeg ikke kan få mine træningsdata overført til Garmin Training Center.
Både ANT agenten og TC påstår de er overført, men jeg kan ikke se mine data i programmet. Skal lige indskyde at jeg i forvejen har en FR405, hvor jeg hele tiden har overført mine data til TC. Men programmet kan vel ikke have problemer med at håndtere to forskellige enheder, der begge skal overføre til det samme program? At jeg ønsker at fortsætte i det samme program, skyldes at jeg også benytter det til at skrive træningsdagbog, og jeg gerne vil kunne fortsætte denne.

Nogle gode ideer?

Ønsker ikke at benytte Garmin Connect, da det er webbaseret, og jeg ønsker at have mine data liggende lokalt på min Pc, så jeg også har adgang til dem når jeg ikke er online.

BrianNNs billede
Problemet er nu løst. Det viste sig heldigvis at være en nem og hurtig løsning, da jeg først fandt ud af, hvordan det skulle løses - fik hjælp af en bruger på dourun.com. Hvis der er andre, der oplever dette problem, kan jeg lige oplyse hvad løsningen var: jeg skulle bare geninstallere ANT Agent og TC med de nyeste versioner fra garmin.com Udover dette skal man naturligvis huske den rigtige opsætning, men det havde jeg styr på, så mine data kom over så snart softwaren på Pc'en var geninstalleret.

Anonyms billede
Jeg har til stadighed problemer med at overføre data fra Garmin 310XT, så jeg nu har opgivet det. I første omgang var den lille ANT-dims til USB-stikket defekt, så jeg fik en ny. Den fungerede nogenlunde, men nu er den upålidelig igen. Det burde være nemt og enkelt, men overførslen går aldrig i gang af sig selv og jeg bruger oceaner af tid på det. Til gengæld glæder jeg mig over, at data fra min 305-model drøner direkte over i computeren med kabelforbindelse. Jeg har selvfølgelig hentet nyeste versioner, men jeg har en lumsk mistanke om, at Windows Vista kan være synderen. Eller en manglende eller forkert driver i min Dell-bærbare. Bare et indspark i debatten. mvh. Bjarke

Dipys billede
Hej Bjarke Surt at det ikke bare virker. Det ville også være dejligt hvis muligheden for overførsel via kabel var en mulighed. Heldigvis har det virket hos mig siden jeg opdaterede Garmin trainingcenter (har også vista). Har du søgt hjælp hos Garmin, for de må vel have nogle ideer til hvorfor det ikke virker. Mvh Gitte

ErikDoes billede
Hejsa Bjarke: Jeg ville nok lige finde en PC med Windows XP og prøve på den. Selv har jeg erfaring med at GTC har opdateringsproblemer på Windows 7, men jeg har ingen problemer overhovedet på Windows XP... På Vista har jeg ikke prøvet hverken ANT agenten eller GTC. Jeg kunne sagtens forestille mig, at Vista kan være årsagen til dine problemer. Så prøv med XP. /Erik

BrianNNs billede
Ja, det er vist pga. Windows Vista i kombination med Internet Explorer. Det skulle dog kunne løses forholdsvis simpelt, ved at tilføje Garmins sider under "Websteder, du har tillid til" i dine Internetindstillinger. Fra garmin.com: Internet Explorer users on Windows Vista must add "buy.garmin.com", "mygarmin.garmin.com" and "connect.garmin.com" to your list of Trusted Sites in the Security tab under Internet Options.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14110:

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Samsø Marathon 2019