Forebygning

weblexs billede

Jeg er ved at træne op til mit første maraton - Berlin i september. Træningen er gået fornuftigt, men jeg har dog haft lidt småskavanker undervejs, bl.a. noget overbelastning af læggene, ømhed i hælen m.m.

Jo tættere jeg kommer på målet, des mere paranoid bliver jeg med hensyn til skader - det ender snart med at jeg ikke tør løbe mere :Smile

Jeg forsøger selvfølgelig at passe på mig selv i træningen og også trappe lidt ned, hvis det begynder at gøre ondt. Jeg spiser sundt, sørger for restituering (så godt det nu kan lade sig gøre med job, familie m.m.), spiser fiskeolie (har hørt at det skulle være godt?), har gode sko, strækker ud efter træning m.m.

Men kan jeg gøre mere. Har spekuleret lidt på at få lidt massage af de trætte stænger - er der nogen som har erfaring med det? Andre gode råd, så jeg kan være trimmet til udfordringen? ;;-)

#1

Sofies billede
Hej weblex Det lyder som om, du er opmærksom på det meste. Jeg tror, det vigtigste er, at du fortsætter din træning, og ikke trapper ned af angst for at få en skade. For så når du ikke dit mål. Husk en rolig uge hver 4. uge, men fortsæt ellers som du plejer. Massage kan aldrig skade. Masserede muskelfibre med en god blodgennemstrømning og fri for små knuder som kan udvikle sig, kan kun være en fordel, så det ville jeg da gøre. Skift evt. fiskeolien ud hver anden dag med hørfrøolie, som også har en anti inflammatorisk effekt. Held og lykke :;-)

#2

weblexs billede
Den med hørfrøene kendte jeg ikke, så det skal da prøves. Massage overvejes fortsat :::-)

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14421:

Sabine Schlüter Petersens billede
Løber mod klub 100 halvmarathon

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk