fedt

Ghosts billede

Hej alle

Da jeg læste følgende tekst, blev jeg en smule fortvivlet:

Kroppen bruger forskellige energikilder (protein, kulhydrat og fedt), alt efter hvor hårdt den skal arbejde. I hvile og ved aktiviteter ved lav belastning forbrænder kroppen primært fedt, mens den lige efter et måltid og ved fysisk aktivitet primært forbrænder kulhydrat. Jo hårdere kroppen skal arbejde, jo større andel af forbrændingen udgøres af kulhydrat. Ved meget hård fysisk træning vil kroppen stort set kun forbrænde kulhydrat. Kulhydrat er altså vores vigtigste energikilde, og den energikilde kroppen bedst kan lide at bruge under fysisk aktivitet.

http://www.motionslob.dk/artikler/hvad-er-bedst-spise-og-drikke-i-forbindelse-med-l%C3%B8betr%C3%A6ning

Grunden til at jeg blev fortvivlet er fordi man så kan gå ud fra at det mest effektive - eller i hvert fald det nemmeste - at gøre for at forbrænde fedt af på er at lave intet motion overhovedet... altså bare være i hvile tilstand frem for at være fysisk aktiv. Det må da være det modsatte... eller hvad?

Take care :)

 

#1

Martin Bork, Admins billede

Hehe, ja gid det var så vel :-)
Sagen er dog, at du ikke nødvendigvis forbrænder alt den fedt, du indtager ved at være inaktiv. Den effektive fedtforbrænding sker først, når sukkerdepoterne er opbrugt - som tommelfingerregel efter en times effektivt løb. Herefter begynder kroppen igen at æde fedt, fordi den hurtige "benzin" i form af kulhydrat er opbrugt. Så der er ingen nem vej til fedtforbrænding :-)

 

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 12948:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen