Første Halvmarathon lige om hjørnet...

Tanja Dams billede

Kære alle skønne løbere....

Tilbage i marts i år blev jeg enig med mig selv om, at nu skulle det altså blive til mere end de 5 km og nu er jeg få uger fra mit første halvmarathon. 12 sep. til Skive løbet. :Smile Jeg har forsøgt at bygge min form stille og roligt op (ingen skader), meldt mig ind i løbeklubben og er blevet ret så glad for at løbe i alt slags vejr... Her de sidste uger inden løb ved jeg bare, at jeg begynder at blive lidt nervøs, har jeg nu forberedt mig ordenligt!? osv Så jeg spørger nu ud i forum, om I kunne tænke jer at give en god og kort briefing om jeres første halvmarathon og MEGET gerne gode råd og tips til de sidste uger optil.... På forhånd tak;;-)

#1

brjs billede
Du skal da være nervøs...alt andet ville være unaturligt. Du skal sige til dig selv, at du har gjort hvad du kunne...mere kan du ikke gøre Det er alligevel for sent at lave om på det nu. Sørg for at holde formen og forblive skade fri... stille om rolige ture...ingen paniktræning lige før lukketid.:eek: Glæd dig...god tur :;-)

#2

Sofies billede
Jeg er enig med Bjarne. Du skal blot holde vedlige fra nu af. Dit første halvmarathon skal du jo bare gennemføre for at få succes. Tænk ikke på tiden, men sørg for at nyde ture stille og roligt. Der er ikke lang tid til 12. sept., så pas på ikke at udfordre dig selv med intervaltræning eller alt for lange løbepas. Tro på at din form er som den skal være. Rigtig god tur LL

#3

Lars Friis Farsøes billede
Kære Girlymam, Jeg er ret sikker på, at der er mange, som kan genkende den sindstilstand, du har netop nu. I april løb jeg min første halvmarathon, selvom jeg ikke rigtig havde gjort noget ved løbetræningen siden starten af 2010, hvorfor jeg også var lidt på herrens mark inden starten gik. Jeg indrømmer gerne, at jeg slet ikke var godt nok forberedt (læs: kroppen havde slet ikke vænnet sig til at løberegelmæssigt 3-4 gange om ugen, og da slet ikke på distancer på over 15 km.), hvorfor jeg endte med at få en mindre skade i forbindelse med løbet. Til forskel for mig lyder det dog det, at du har et noget bedre udgangspunkt, så der bør du nok ikke være så urolig. I ugen op til løbet havde jeg vist løbeskoene på to gange i forbindelse med små ture på 5-6 km. - en gang om tirsdagen og en gang om fredagen, hvor løbet så var om søndagen. Da jeg stillede mig på startlinien vidste jeg ikke rigtig, hvad jeg kunne forvente. På forhånd havde jeg besluttet mig for at drikke ved samtlige depoter (4-5 stykker undervejs) og at starte bagerst i feltet. De to faktorer hjalp mig rigtig meget. Ved at stoppe ved depoterne gav man sig selv en velfortjent pause, og det var mentalt motiverende at vide, at nu skulle man 'bare' kæmpe sig hen til næste depot, så var der igen pause. Ved at starte bagerst i feltet fik man den psykologiske fordel af, at man rent faktisk kunne overhale nogle undervejs - måske ikke så mange - men mentalt gav det i hvert fald mig en optur. Så selvom knæet bagefter brokkede sig en smule, så gik det alt i alt nogenlunde. Det var hårdt og modbydeligt fra 13-18 km., men når først man kan ane målstregen i det fjerne, så kan man lidt igen. Håber det var lidt brugbare input, og jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med dit projekt :) Lad os høre hvordan det går.. /Lars

#4

Tanja Dams billede
Tusind tak for jeres søde kommentarer - lader selvfølgelig jer af vide, hvordan løbet gik.... For drømmen er der sku til at træne videre bagefter til marathon - CPH næste år 22 maj - er det ikke ok tidsmæssigt eller? Gode ideer modtages gerne selvfølgelig :-) Var afsted i fredags på 19 km og det gik ok! Havde vand og lidt figenstænger med... hjalp godt, synes jeg. Så jeg klør på LL

#5

Malte Lorenzens billede
Hvis du kan løbe 21km hvis du anstrænger dig. Og gerne vil træne op til marathon så download et trænnings program som passer til dig det vil være en stor hjælp for dig :)!! Godt løb :)

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14428:

kristoffer baks billede
Startede med at løbe januar 2019.

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk