Energidrik 4:1 & HIGH5 EnergyGel

May-Britts billede

Der er ingen grund til at energiprodukter på en tur af 8-12 km længde. Hvis du bliver tørstig undervejs, er det rigeligt med vand.

Det bedste restitutionsmåltid, du kan spise, er havregryn med mælk. Nemt og billigt.

God træning,
May-Britt
ultra3460.blogspot.com

#1

May-Britts billede
Der er ingen grund til at energiprodukter på en tur af 8-12 km længde. Hvis du bliver tørstig undervejs, er det rigeligt med vand. Det bedste restitutionsmåltid, du kan spise, er havregryn med mælk. Nemt og billigt. God træning, May-Britt [url]www.ultra3460.blogspot.com[/url]

#2

KimTheMans billede
Lyder rigtig fint. Men hvis man i det daglige måske ikke er så god til at få fyldt alle depoterne op ville det så ikke være en fordel og måske have lidt gele med på f.eks. 12-14 km ture?. Du skal tænke på jeg er jo over 1 time om at løbe 10 km og somregel skal der vel fyldes på hver time når man træner? Synes de gange jeg har indtaget noget på mine ture har det været rigtig fint. Var også mere ude efter at vide om jeg ville kunne tage på af at indtage dette på nogle af mine ture?

#3

KimTheMans billede
Hvis man f.eks. læser nederest på siden [URL="http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=55&a_id=36&page=3&title=art"]her[/URL] Så står det som om, man skal vælge noget med højt GI indhold. "Typen af kulhydrat der indtages er derfor vigtig. Det skal være kulhydrater der optages hurtigt og giver en høj stigning i blodsukkerkoncentrationen, og dermed en høj stigning i blodets insulinkoncentration. Traditionelt har dette været opfattet som = simple kulhydrater, men netop her er det GI, der er afgørende. I stedet for blot at vælge simple kulhydrater, skal der vælges kulhydrater med højt GI" Og kigger man så på tabel [URL="http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mode=detail&p_id=55&a_id=36&page=5&title=art"]her[/URL]. Så ville kornflakes måske være et bedre valg en havregryn? (Har somregel selv brugt bananer og hytteost)

#4

Martin Bork, Admins billede
På grund af en besynderlig datofejl i systemet, er det oprindelige indlæg til denne debat nederst i tråden. Posteringsdatoen er den 10 november 2010 - altså om en måned :-00 Datoproblemet er nu rettet, men kan desværre ikke laves om med tilbagevirkende kraft. Hilsen Admin

#5

May-Britts billede
Normalt har man kulhydrater nok til et par timers løb, så jeg vil stadig mene, at du kan nøjes med vand på dine ture, især når du ønsker et vægttab. Havregryn med mælk indeholder kulhydrater til at genopfylde dine depoter før næste tur samt proteiner, som kroppen skal bruge til at genopbygge. Undersøgelser har vist, at det er det bedste måltid til restitution. Det er nemt, billigt, sundt, mættende. Jeg bruger det selv efter lange træningsture.

#6

KimTheMans billede
Ja okay. Det må jeg så prøve. Tak for hjælpen :;-)

#7

Malte Lorenzens billede
Hvis du føler det hjælper, så brug det. Ellers ikke :) Største delen af energi drikken ligger i hjernen - det jeg mener er bare at det mentale har en stor rolle. Jeg bruger selv HIGH5 GEL, synes det virker rigtig rigtig godt. Kan kun anbefale dig at bruge det, og selv om man tænker på din vægt så er det stadig en rigtig god idé. God løbetur!! :)

#8

Malte Lorenzens billede
Hvis du føler det hjælper, så brug det. Ellers ikke :) Største delen af energi drikken ligger i hjernen - det jeg mener er bare at det mentale har en stor rolle. Jeg bruger selv HIGH5 GEL, synes det virker rigtig rigtig godt. Kan kun anbefale dig at bruge det, og selv om man tænker på din vægt så er det stadig en rigtig god idé. God løbetur!! :) LLLLLLLLLLLLLLLLLL

#9

lasseandersenodenses billede
Hej. Hvad angår vægttab så er det jo ret simpelt. Indtag mindre en du forbrænder. Så siger det jo næsten sig selv om man skal spise gels og energidrik før under og efter løb. Lasse

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14246:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Guldbæk løbet

Bliv medlem af løberne.dk