Dårligere tider for hver gang!!

kkartdecos billede

Hej Løbere

Jeg mangler lidt peptalk ang. halvmaratondistancen.

Jeg har løbet 4 halvmaraton siden april måned, men med nedadgående resultater hver gang.......ævvvvv, hvad gør jeg galt

18 Apr: Skjern Bank løbet, Bramming 1:53:04 Min
8 Maj: Lillebælthalvmaraton 1:56:23 Min
18 Jun: Vrøgum Løbet 1:57:04 Min
15 Juli: Glejbjerg løbet 2:06 Min(måtte gå flere gange, da jeg vist gik sukkerkold.

Hvordan disponerer jeg mit løb lidt bedre, jeg prøver virkelig at tage det stille og roligt de første 4 - 5 Km
Jeg bøvler liudt med mine hæle og mine ankler som er meget ømme, hvilket måske skyldes den hyppige frekvens af de lange løb.

Kasper

#1

May-Britts billede
Med mindre du er vant til at træne meget, så er mit bud, at du ikke får restitueret nok mellem løbene. Dine konkurrencer ligger simpelthen for tæt på hinanden!

#2

lillelones billede
Enig. Restitutionen er meget vigtig. Desuden er det en god regel at have, at man løber første halvdel af løbet lidt langsommere, og så sætter tempo på anden halvdel, så har man (jeg har i hvert fald) en bedre fornemmelse af hvor meget energi der er tilbage. Husk: du kan ikke "sætte tid i banken". En anden faktor kunne, mht. løbene i juni og juli, være varmen og især den meget fugtige luft. Nu ved jeg ikke hvordan du har det med disse to faktorer, men jeg oplever selv at de påvirker min puls meget under træning. hilsen lillelone

#3

Bedouinas billede
Hej Kaspar. Hvordan er din daglige/ugentlige træning? Det kunne jo også være her, at du fik løbet for meget? Bedouina

#4

Nordboens billede
Det lyder som om du får løbet rigtig meget og måske for meget. LL Hvis dine hæle og ankler driller, så prøver de måske at fortælle dig noget. Prøv at få lidt mere tid mellem konkurrencer så kroppen når at få hvilet lidt, det er vel lidt som når man træner for hårdt og kroppen bliver langsommere og langsommere - et tegn på at nu må den have ro. Hvor længe har du løbetrænet? [url]http://nordboen.blogspot.com/[/url]

#5

kkartdecos billede
Hej igen og undskyld ventetiden. Mange tak for de mange gode råd ang. mine halvmaraton. Jeg er nu selv nået til den konklusion at jeg har løbet for mange lange distancer med et alt for kort interval, derfor har jeg besluttet mig for konkurrencemæssigt ikke at løbe flere halvmaraton i år men derimod koncentrere mig om de lidt kortere distancer. Jeg vil "tvinge" mig selv til at løbe 60% i den første halvdel af løbene for at se om det får nogen effekt på mine tider. Jeg har løbetrænet af flere omgange, men senest i 2 år. Endnu engang tak for rådene Kasper

#6

Malte Lorenzens billede
Løb 5-6 gange HVER UGE! også 1 gang interval ugenligt :-)

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14263:

Laila Hjelms billede
Begyndte med at løbe efter en lang periode med en stresset hverdag.

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Guldbæk løbet

Bliv medlem af løberne.dk