Av f. h...

Støves billede

Hej
Jeg er kommet i gang med løb, er nu 3. uge med løb 3 gange om ugen, ca. 3,5 - 4,0 km, naturligvis ikke løb alene men en blanding af gang - løb.
De første gange var det pulsen og vejrtrækningen der sagde stop. Nu har jeg frygteligt ondt i skinnebenene efter de første to løb a ca. 2 min.
Løber så langt jeg kan, derefter går jeg.
Jeg har også for mange kilo foran, er det dette som gør at mine skinneben smerter.
Jeg har fået en løbetest, så dette skulle være OK.
SKal jeg holde en pause, skære ned på tempo eller?

#1

Nordboens billede
Hej Støve, Måske er det dine sko der ikke er helt passende, det kan godt betale sig at henvende sig i en butik hvor de virkelig forstår sig på løb og ikke bare i en almindelig sportsbutik. :sko: Nogle gange kan et ganske tyndt indlæg under forfod eller hæl gøre underværker.:::-) Ellers kan du prøve at poste dit spørgsmål her i forumet hos fysioterapisterne, det kan være de har en løsning - for jeg tror egentlig at det er et ret almindelig problem der sagtens kan løses. Det er rigtig flot at du holder fast ved løb, bliv endelig ved og så skal de irriterende kilo foran nok smelte væk efterhånden - bare hold ud! LL Mange Hilsener, Nordboen

#2

Sørens billede
Hej Støve Jeg forstår ikke, at du efter 3 uger med et program kan være oppe på 4 km. løb og gang. Det virker meget forceret. Hvilket program følger du? Under alle omstændigheder tror jeg ikke, det kan være skinnebensbetændelse efter så kort tid, hvor du formentlig ikke løber specielt hurtigt. Der er nok blot tale om at dine sener og muskler lige skal tilpasse sig de nye udfordringer. Men det kan udvikle sig til inflamation (betændelse), hvis du ikke passer på. Du bør nok løbe lidt kortere i en periode. Læg evt. en ispose på området efter løb, så du forhindrer en skade i at opstå. Hvis du er blevet løbtestet, skulle skoene jo være i orden.

#3

docos billede
Hej Nu har du ikke skrevet om din baggrund og træningstilstand, men jeg vil mene, at du burde skrue ned for træningen. Man skal som begynder udvise tålmodighed og tage tingene med ro. Løbetræningen skal være sjov og behagelig og ikke smertefuld. Den skal gerne forbedre vores livskvalitet og ikke få os til at besøge lægen. Jeg har personligt startet med dette program: [url]http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km[/url] Det ser ikke ud af meget, men hvis man er bevæbnet med tålmodighed, så skal man nok blive en god løber. Smerterne i skinnebenet kan udvikle sig til betændelse, men den kan man forebygge på 2 måder: 1- Træningen skal svare til ens reelle træningstilstand og ikke hvor meget træning man mener, at man burde klare. Man skal lytte til kroppens signaler og ikke forsøge at forcere et træningsprogram, som ikke svarer til ens egen træningstilstand. 2- Man kan styrketræne skinnebensmuskulaturen: [url]http://www.sportsfyssen.dk/pdf/skinnebensbetaendelse_program.pdf[/url] Man kan også lave den øvelse, hvor man veksler mellem at stå på tæerne og så ned på hele foden. Så jeg vil råde dig til at bruge programmet fra iform.dk og så styrketræne. Bliv ved med at lave øvelserne, selvom smerterne forsvinder. Jeg vil også råde dig til at starte på træning af ryg og mave. Det vil give en bedre stabilitet under løb. Du kan finde masser af øvelser her: [url]http://www.sportsfyssen.dk/oevelsesvideoer.htm[/url] Held og lykke

#4

Nordboens billede
Hej Støve, Hvordan går det med bentøjet? Er der lidt bedring? Holder du gang i løberiet? Hilsen Nordboen

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14742:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Nordic Adventure Film Festival her

Bliv medlem af løberne.dk