Ankelsmerter

Alex Hansens billede

Hej jeg er helt ny ud i det med at løbe. Startede for ca 3 måneder siden i forbindelse med rygestop. Her i julen gik jeg fra en ca 3.6 km op på ca 5 km, (Da ingen havde rydet min normale rute for sne og is ) siden har jeg døjet lidt med smerter i ankel. Dog ikke mere end at jeg kan gennemfører min træning uden problemer, men er jo bange for at ødelægge noget.
Jeg løber 3 gange om ugen og har endnu ikke investeret i løbesko da jeg først ville være sikker på det var noget for mig.

Skal jeg drosle træning ned ?
Se at få købt de sko ?
Eller er der nogle øvelser jeg kan lave for at træne mine ankler op.

på forhånd tak

#1

Sørens billede
Hej Alex Velkommen som løber LL Det korte svar er Ja og Ja. Du skriver ikke, hvad du løber i nu... Gummistøvler ::-) Du skal have dig et par ordenlige sko, som passer til dig og din fod. Ellers risikerer du netop skader. Du skriver heller ikke, om de gik direkte fra 3,6 til 5 km. Du skal huske, at du højst må øge distancen med 10% om ugen. Du skal også huske, at dine muskler, sener og led først er tilpasset din nye livsstil efter ½ års tid, mens din kondition hurtigt bliver bedre. Det betyder, at du bør holde igen, selvom du føler dig godt løbende. Det lyder som om ledene ikke helt kan følge med. Har du en normal vægt af din højde? Hvor hurtigt løber du? God træning :;-)

#2

Alex Hansens billede
Hej Søren Tak for dine svar. Lige pt løber jeg bare i et par alm kondisko så det må jeg jo nok hellere få kigget på, jeg er 183 og vejer ca 88 kg så der er lige et par kg for meget selv om det ikke er voldsomt.pt løber jeg de 5 km på 28 min så det er jeg ganske tilfreds med, efter mange år uden nogen form for motion.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14330:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk