Analyse omkring løb

HD-runners billede

Hej løbere

Vi er 2 løbeinteresserede fyre på 28 år, som er ved at skrive vores afsluttende hovedopgave på HD-studiet. I den forbindelse laver vi en undersøgelse omkring løbere og markedet for nye gratis services, der gør det sjovere at løbe. Det ville hjælpe os utrolig meget, hvis du vil bruge ca. 5-10 minutter af din tid på at udfylde spørgeskemaet, som du kan finde ved at klikke på nedenstående link. På forhånd tak.

http://web.trictrac.com/servlet/trictrac?e=GdPF8zdmpPP8Ldm8bdpDDDDDDDwF8TdpDDDDDDpPM

#1

Sørens billede
Der er vist ingen tvivl om, at dette er en ren kommerciel undersøgelse. Især slutningen, hvor man har mulighed for at sige ja til et nyhedsbrev, lader ingen tvivl tilbage. Det er sådan set også i orden, hvis man var ærlig omkring det, men at gemme sig bag en studieprofil, synes jeg er upassende!

#2

FrankBThs billede
Jeg er enig med Søren. For det første tager spørgeskemaet ret lang tid at udfylde. Når de nu skriver at de vil undersøge muligheden for at tilbyde gratis services ... så er det da underlig at de spørger til hvad man er villig til at betale for de foreslåede services ! Studsede også en del over at blive spurgt til min mailadresse når det nu kun skulle være et eksamensprojekt. Frank B. Th.

#3

HD-runners billede
Hej Søren og Frank og øvrige løbere Allerførst vil vi gerne sige tak for besvarelserne til de af jer, der trods alt har svaret ;-) Med hensyn til jeres kritik, så er det vigtigt at understrege, at vi laver denne opgave for at bestå HD-studiet. Vi studerer begge på HIH Århus Universitet, og vi har valgt et emne, der interesserer os begge. Men HD-studiet tager nu engang udgangspunkt i handelsverdenen, og der er det bare lidt sjovere at beskæftige sig med den virkelige verden frem for et fiktivt firma. Vi har allerede lavet en masse opgaver, der er blevet gemt i en skuffe hos en censor for at aldrig at blive fundet frem igen, og det er ikke specielt motiverende. Da vi fik chancen for at hjælpe med at undersøge markedet for en service, som er gratis, og som vi oven i købet selv bruger og synes er superfed, så er det for os at se en win-win situation, selvom vi naturligvis arbejder ulønnet. Men vi beklager meget, hvis nogle føler, at vi ikke har meldt klart ud. Det har absolut ikke været for at føre nogle bag lyset.

#4

Sørens billede
Fair nok! Så er baggrunden på plads. Min kritik gik på, hvis en kommerciel virksomhed udgav sig for at være studerende. Jeg har intet imod at studerende samarbejder med kommercielle firmaer i opgavesammenhæng. Det kan der forhåbenlig komme noget godt ud af. Held og lykke med studiet :-)

#5

FrankBThs billede
Så mangler i blot at melde ud hvad det er for et firma i samarbejder med. Det er jo relevant at vide hvem der kommer til at ligge inde med vores mailadresser. Frank B. Th.

#6

HD-runners billede
Vi tager den lige en gang til for at få det helt på det rene.... Vi kan desværre ikke gøre så meget ved længden på spørgeskemaet, nu hvor vi har uploadet spørgeskemaet, men det burde ikke tage mere end max. 10 minutter at udfylde. Det er korrekt, at der er tale om en gratis service, og det vil det med garanti også blive ved med at være. Markedet for sådanne services er jo hastigt voksende, så udbudet begrænser nok mulighederne for at tage sig betalt for produktet, når andre tilbyder det gratis. Men rent teoretisk er vi i sådan opgave nødt til at dokumentere, hvorvidt man kan opkræve betaling fra brugerne, da det jo kunne være en evt. strategi. Det er fuldstændig frivilligt, om du ønsker at opgive din mailadresse til sidst i spørgeskemaet. Set i bakspejlet skulle denne "rubrik" nok ikke have været med, men vi tænkte, at hvis vi nu kunne slå to fluer med et smæk ved at lave en god opgave, og samtidig give firmaet nogle mailadresser på nogle løbere, der kunne være interesseret, som en slags tak - ja så ville der ikke være noget galt i det. Vi vil gerne påpege at der er tale om en lille nystartet virksomhed, hvis vision er at tilbyde en service, der kan gøre det mere spændende at dyrke motion og samtidig samle en større gruppe fysisk aktive mennesker. Vi har ingen interesser i firmaet. Vi kan ikke nævne virksomhedens navn, da det vil influere på undersøgelsen.

#7

FrankBThs billede
Du har da fuldstændig ret i at det er frivillig om man oplyser sin mailadresse, men jeg synes nu alligevel i er ude i en gråzone ved at indsamle folks mailadresser uden at fortælle hvem det er der vil modtage dem ! Frank B. Th.

#8

HD-runners billede
En stor tak til alle som har svaret på vores spørgeskema!! Vi har fået rigtig mange gode svar som helt sikkert vil være brugbare i vores opgave.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14420:

Tinas billede
Nybegynder

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk