405cx meget høj startpuls.

omg_runs billede

Hej

Jeg har et Garmin Forerunner 405cx pulsur, som viser en meget høj puls de første 5 min under løb. Hvorefter den falder til normal, typisk ligger den mellem 200-230 hvilket ikke kan passe. Er der nogen der har en ide om hvorfor og om jeg kan gøre noget for at den måler rigtigt?

Mvh.
Peter

2medions billede
Jeg har samme 'problem'. Den første kilometer/5 minutter viser mit ur en megahøj puls. Dette uanset om der er tale om jeg varmer langsomt op eller jeg starter i højt tempo. Herefter falder min puls hurtigt og stabiliserer sig på et jævnt niveau - ved den samme fart. Jeg har målt med forskellige Garmin modeller (405 og 310X) - og det viser samme resultat. Også jeg stiller mig lidt tvivlende overfor de høje startværdier.

Janeks billede
Jeg har nøjagtig samme problem. Den eneste logiske forklaring jeg kan komme på er, at pulsmåleren ikke er tilstrækkelig fugtet, hvorfor målingen bliver helt hen i vejret. På mit gamle Polar gav det sig udslag i manglende pulsmåling, for lav eller for høj måling indtil fugten fra kroppen hjalp til. Det er typisk om vinteren problemet kan være der, når man ikke sveder lige så meget. LL:rolleyes:

Sørens billede
Jeg fugter altid mit brystbælte med vand før jeg tager det på. Der går simpelthen for lang tid, inden målingen bliver korrekt, hvis bæltet er tørt. Måske kan del løse jeres problem.

Janeks billede
Jeg fugter skam også min sender inden jeg løber, og ofte flere gange, men det hjælper desværre ikke altid. På Garmin er det vist nærmere reglen end undtagelsen, at det fungerer fra start. Thanks anyway :::-)

2medions billede
Jeg har nu lavet et forsøg med min 405'er og med SAMME pulsmåler som til 310 XT. Og her er der ingen 'opvarmningstid' for uret. Pulsen stiger jævnt og forventeligt. Min 310XT er derfor sendt til Garmin.

Janeks billede
Det glæder jerg mig til at høre om. Jeg har også problemer med at fange satellitter en gang imellem når jeg skal starte, ligesom ruten kommer til at ligge ved siden af hvor jeg har løbet, men ellers går det vist meget godt ::-)

alfalunds billede
Mine nye softstrap til mit gamle 405 laver sommetider samme nummer, vil tro det er sensoren der ikke er våd nok - det er der jo en nem løsning på...

2medions billede
Så er mit problem løst. Jeg fik mit 310XT ombyttet. Og det nye ur skal ikke 'varmes' op. Nu passer mine pulstal fra 310'eren til dem jeg måler på 405'eren. Og forøvrigt fin service fra Garmin i Allerød.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14330:

Janne Lykous billede
Jeg hedder Janne Lykou, har indtil videre løbet 33 halvmararthon. I 2020 er min plan at løbe...

Nyhedsbreve

Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk