2 Løb på samme kalenderår.

Barolo IFs billede

Jeg har planlagt at løbe 2 marathon i år. Nogen som har tips til hvordan man gør efter den første løb.?. Og hvordan man forbereder sig til løb nummer 2.

De 2 løb er Copenhagen Marathon den 24 maj og HC Andersen marathon i september. LL

Min egen idé er at holde pause i en 3 ugers tid, og så begynder at løbe sig varm igen, hvor man starter med 5-7 km. ture, ca. 3 gange om ugen. I starten af August er man oppe på 15-18 km, så har jeg en måned til at hæve km tallet til 21-25 og den lange tur på ca. 35 km, skal så løbes omkring 6 september.

er jeg helt galt på den ??:confused:

#1

Sørens billede
Hej Barolo (lækkert navn :-) Der kan være god grund til at holde pause efter et stort løb, men hvorfor 3 uger? Det bedste ville vel være, at holde formen vedlige med lidt stille og rolig løb. Der er efter min mening ingen grund til at køre formen helt ned på 0. Men lad os høre, hvad de mere erfarne marathonløbere siger...

#2

Bedouinas billede
Hej Barolo Jeg forstår heller ikke, hvorfor du vil holde pause :confused: Efter min mening er det da bare om at holde sig i form. Så onsdag eller tordsdag efter dit marathon kan du roligt løbe/lunte en lille lur på 5 km og derefter gradvis øge mængden igen. LL En god ide er at deltage i nogle ½ marathons i mellemtiden inden HCA - på den måde holder du dig også i form og undgår de lange træningsture alene. Iøvrigt lyder den lange træningstur på 35 km af alt for meget efter min mening (ved godt at alle ikke er enige) - og ihvertfald bør den ikke lægges så sent, det er jo kun 14 dage før HCA. God træning! Bedouina

#3

Barolo IFs billede
Tak - for jeres svar :o) Jeg har læst et sted, kan ikke huske hvor, at kroppen har brug for nogle ugers pause, efter en hård oplevelse, Kan selv huske fra ´07, at jeg jeg var flad et stykke tid efter, et marathon. Den lange tur på 35 km, er sidste lange tur for løbet, herfra er det kun småture for at holde formen ved lige. Måske skal jeg rykke den en uge frem, så den ligger 3 uger før HCA. Barolo

#4

Bedouinas billede
Ja, men mærkværdigvis ristituerer kroppen hurtigere, hvis du kommer lidt igang. Nu mener jeg ikke, at du skal løbe ½ marathon ugen efter :rolleyes: men du vil hurtigere komme over dine stive/ømme ben, hvis du kommer lidt igang igen. Ja, du skal ihvertfald rykke din sidste lange tur. 35 km eller marathon. Umiddelbart synes jeg, det er det samme! Og som du selv siger, så behøver kroppen en pause :) Vi ses i København! Bedouina

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14417:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Vista Jaybird

HAJ Marathon

Bliv medlem af løberne.dk