Ømhed under foden

Mugge13s billede

Hej for en mdr tid siden fik jeg ondt under højre fod. Det gør ikke vildt ondt men virker mere som ømhed. Jeg har holdt 14 dages pause fra løb, købt nye fritdssko, Nike free 5.0 samt skiftet løbesko fra Adidas Adidos til Acics kayana 19. Jeg syntes det har givet nogle forbedringer men mærker stadigvæk engang i mellem til det. Nogle siger det kan være en begyndende hælspore men jeg syntes det mærkes længere fremme på foden et godt stykke fra hælen. Mere hvis man måler fra tåspidserne og 10 cm ned på foden nok ca midt på foden. Det er selvfølgelig generende men det er ikke blivet værre siden det brød ud. Jeg kan sagtens løbe mærker mest til det når jeg ikke løber fx hvis jeg går på hårdt gulv. Er det nogle der har et bud på hvad det kan være og hvor lang tid man skal være generet af det?

#1

Anonyms billede

Der kan være tale om inflammation i svangsenen. Kan du mærke, om det er senen, som er øm eller om det er ved siden af?
Hvis det er senen, skal den have ro og evt. kulde og massage dagligt.
/Peter

#2

Mugge13s billede

Hvis jeg sidder og trykker hårdt på foden ca. på midten af foden kan jeg mærke det. Så det er nok senen uden jeg ved om det er lige der svangsenen sidder. Hvis den skal have ro vil det sige jeg slet ikke må løbetræne? og hvor længe går der før det går væk?

#3

Anonyms billede

Hej igen
Svangsenebetændelse kan være noget irriterende noget at komme af med. Du skal ikke holde op med at løbe, men drosle lidt ned. Problemet opstår, fordi senen udsættes for mere belastning, end den kan klare. Det gælder derfor om at træne sene og muskulatur i foden op, så den bliver styrket. Det skal ske langsomt, så den kan følge med. Ellers bliver det bare værre. Gå så meget i strømpesokker som muligt og find nogle øvelser på nettet. Stræk senen ud og giv den kulde og massage.

God bedring
Hilsen
Peter

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14073:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Løberne.dk - bliv klogere på dit løb