Øget hastighed på mellemdistance

APPs billede

Hej

Er 35 år gammel, 180cm, 70 kg.

Mit ugentlige program ser således ud:

2 dage á 5 km (ca. 4.30 min. pr. km)
1 dag á 10-15 km (ca. 5.15 min. pr. km)
1 dag med bakketræning/fartleg á ca. 20 min.

Ville gerne ned og løbe ca. 4 min. pr. km (på 5'eren), men kan se det bliver noget af en udfordring - nogen med erfaringer ??

#1

Allans billede
Hej APP Du træner et pænt antal dage om ugen og har en god fordeling af korte og lange distancer blandet med fartleg og bakketræning. Det burde give dig fart i benene. Men hvorlænge har du trænet sådan? Hvis det kun er et par måneder, så giv det en chance for at give resultater. Ellers skal du nok igang med mere reel og intensiv intervaltræning, hvor du løber en given distance efterfuldt af en kortere pause og så igen løber den samme distance. Der er mange meninger om, hvor lange og hvor intensive distancerne/intervallene skal være. Jeg vil ikke gøre mig klog på det, men du kunne f.eks. starte med 2½ minut med løb omkring 93% af pulsmaks efterfulgt af 1 minut hvor du lunter. Det det skal du gentage f.eks. 5 gange :eek: Du kan lave pyramideintervaller osv., men det er jeg ikke så klog på :) Håber du kan bruge det.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 13913:

Mads Hartvigsens billede
Løber lidt 1/2 MT engang imellem :-)

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør