Vægttab

Kent Jensens billede

Hej

jeg er en mand på 30 år, er 195cm høj og vejer pt. 92kg.

Jeg har været oppe på 105kg men tabte mig ved hjælp af motion og omlægning af kost 10kg, dette ligger ca. 2 år tilbage. Jeg har nu i snart 2 år lagt omkring de 95kg. Jeg har de sidste 2 måneder igen øget min motionsmængde samt ændret min kost og er nu nede på 92 kg. Mit mål er at komme ned på 85 - 88 kg. For det første for at få den lille topmave væk, men også for at kunne nå mit mål om at løbe et marathon uden skader (som jeg har været meget plaget af).

Jeg spiser således:

Morgenmad - En portion havregryn med skummetmælk.

Middagsmad - 3 - 4 stk. rugbrød med fedtfattigt pålæg og uden smør.

Aftensmad - Den består mest af Hakket oksekød (3-7%), kyllingefileter, kartofler, pasta og ris. Enkelte dage er der også salat til. Jeg spiser ikke sovs, og alt maden er tør stegt.

I løbet af dagen spiser jeg ca. 6 stykker frugt (bananer, æbler, pærer osv.).

Min træning foregår ved hjælp af cykling og løb. Cykling er ca. 100 km om ugen og løb er ca. 35km om ugen. Jeg er tit sulten om aftenen når jeg har været ude og træne, og spiser her noget frugt, eller slet ingenting.

Efter den lange forklaring kommer her mit spørgsmål:

Hvor kan jeg sætte ind på min kost, for at tabe mig de sidste 5-7kg?

På forhånd tak.

Kent

#1

Peter Sergios billede

Hej Kent

jamen hvordan kan du sætte ind på din kost, tjaa din kost ser faktisk ikke helt værst ud, andet end du burde skærer noget frugten fra og spise flere grøntsager, samt skal vi have gang i nogle kartofler hvor der bl.a. findes C-vitamin, og er langt bedre ernæringskilde end pasta. Hvis du endelig skal spise pasta eller ris, så sørg for der er kostfibre tilstede. kostfibre skal findes i din kost ved hvert måltid Smile. kostfibre stabilisere dit blodsukker, og det vi meget interesseret i hvis vi vil tabe fedt, samt bibeholde, muskelmasse og stadig have glycogen i vores depoter, så vi hvergang når vi træner kan yde optimalt.

desværre må jeg skuffe dig, din træning er blevet alt for ensformig, din krop bliver ikke udfordret, kroppen skal arbejde alsidigt og bruges i alle planer. cykling og løb er ok, men kroppen skal også udsættes for andre ting. den skal være funktionel resten af dit, og dine skader kan meget vel opstå pga. for ensformig træning og belastning af dine muskler og led samme steder hvergang du træner.

Med venlig hilsen
Peter Sergio

Cand. Scient. Træningsfysiologi og biomekanik
Bachelor Ernæringsfysiologi
Coach og personlig træner.

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14682:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Garmin Forerunner

Bliv medlem af løberne.dk