Træning efter sygdom.

Susanne Brinck Sørensens billede

Hej.

Jeg træner frem mod lillebælt i maj, det bliver mit 4. halvmarton. Nu har jeg været syg den sidste uge, virus i øvre luftveje og har der for ikke trænet. Er bange for at have mistet en del af formen og at det kan tage lang tid at komme tilbage. Hvordan kommer jeg bedst tilbage? Er endnu ikke klar, men forhåbentligt i løbet af den kommende uge. Skal jeg fortsætte hvor jeg slap med 3 træningsdage pr. uge eller tage en ekstra dag og så færre km pr. gang.

Venlig hilsen
Susanne

#1

Henrik Andersens billede

Hej Susanne

Først vil jeg lige berolige dig med at du ikke har mistet noget særligt ved ca. en uges sygdom.

Du vil føle dig lidt mat og tung på de første ture herefter, men jeg vil foreslå at du holder dig til planen og blot hopper ind på den rigtige dag i planen igen og træner derfra.

Du vil hurtigt opdage at formen vender tilbage efter et par gange.

Det er forbundet med stor skades risiko at forsøge at indhente forsømt træning. det kommer der aldrig noget godt ud af.

Så du forsætter bare din træningsplan som hidtil, så skal du nok blive klar.

Husk du må aldrig træne hvis du har feber eller tager antibiotika.

Forsat god træning.

MVH

Løbetræner Henrik

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15377:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Bliv medlem af løberne.dk