Lchf og halvmaraton

M. Fabriciuss billede
Hej Jeg vil gerne spørge til råds mht, hvordan jeg gør min krop klar til halvmaraton om 14 dage, når jeg lever efter lchf-kostprincippet. Siden jeg startede kostomlægningen for 7 uger siden, har jeg haft 'blyben' på mine løbeture og jeg synes det tiltager. Nu føles det næsten som om jeg løber med gummistøvler i en mudderpøl... kan bare ikke få gang i de ben :-) Hvordan får jeg tanket kroppen op til at kunne gennemføre et halvmaraton uden at det kommer til at føles som om jeg har beton i løbeskoene :-). Hvad er bedst at spise, så jeg 'synder' mindst muligt i forhold til lchf-principperne. På forhånd tak for hælpen Mvh Merete Fabricius

#1

Nina Markholts billede

Hej Merete

Undskyld mit lidt sene svar, men er eksamensramt. 

Det er meget individuelt, hvor lang tid det tager for kroppen at vænne sig til sit nye brændstof (fedt), og i den periode kan træning føles meget ubehagelig.

Jeg vil anbefale dig at spise lidt ekstra kulhydrater i form af fx en banan, en håndfuld nødder og tørret frugt og/eller en skive groft brød med syltetøj. Får du det bedre, skal du måske tage en mere gradvis nedtrapning af kulhydraterne – særligt når du træner op til halvmaraton. Desuden er det også vigtigt, at du sørger for at få rigeligt med væske og en vis mængde salt.

Jeg håber lidt kulhydrater kan få dig tilbage med fornyet styrke:-)

Bedste hilsener

Nina

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14682:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Garmin Forerunner

Bliv medlem af løberne.dk