Konditionsforbedring til Coopertest

Davids billede

Hej Henrik

Jeg er i gang med et idrætsprojekt hvor mit mål er at forbedre mit kondital fra 51-52 til 60 på 8 uger.
Jeg har mulighed for at løbe 5 gange på 2 uger og er frisk på at give det en skalle. Det er jo en stor forbedring.
Jeg er 19, vejer 63 kg og er 176 høj Smile

Jeg løb 2875 m og skal altså løbe 3350 m for at nå mit mål.
Har du forslag til en løbeplan? Jeg har adgang til en løbebane på atletikstadion én gang pr 2 uger.
På forhånd mange tak

Mvh David Bonde

#1

Davids billede

- og jeg har et pulsur Smile

#2

Henrik Lund Jensens billede

Hej David

Tak for dit spørgsmål, jeg vender tilbage hurtigst muligt.

Med venlig hilsen

Henrik Lund Jensen

#3

Henrik Lund Jensens billede

Hej David

Det bliver noget af en udfordring! Du skal forbedre dig med 16,52 % på otte uger.

Du skal i gang med at løbe nogle intervaller. Det bedste, jeg kan foreslå er flg. :

1. 8 x 400 meter med 30-45 sekunders pause (400 meter er 1 omgang på stadion).

2. 4 x 1.000 meter (2 1/2 omgang på stadion) med 2-3 minutters pause.

3. 8 omgange på stadion, hvor du spurter 200 meter og derefter jogger 200 meter (meget hårdt, men effektivt).

Prøv at veksle mellem disse tre træningsformer...Du behøver ikke at benytte pulsur til disse former for træning, du skal bare være "færdig"/"udmattet" efter den sidste tur.

Det bliver svært, men ikke umuligt at klare kravet.

Pøj-pøj og meld gerne tilbage....

Henrik Lund Jensen

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15498:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Bliv medlem af løberne.dk