E-løb 2010

Peter Hansens billede

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at løbe E-løb i år.

Jeg har været lidt on-of i min træning, har startet på ny rigtigt mange gange - har dog løbet et e-løb før og kunne i sen-efteråret løbe 5 km under 30 minutter (28 min).

Jeg er nu i tredie uge af min 0 - 5 km træningsprogram (c25k), hvilket betyder at når jeg er færdig med dette program, så er der ca. 10 uger tilbage til e-løbet.

Jeg vil bare gennemføre, så spørgsmålene er:

1. Kan det lade sig gøre?
2. Findes der et træningsprogram som giver god mening at bruge?
3. Er der andre ting jeg skal være opmærksom på når dette er forudsætningerne?

Tak for hjælpen

Venligst

Peter

#1

Henrik Lund Jensens billede

Hej Peter

Tak for dit spørgsmål, jeg vender tilbage med svar i aften, søndag.

Med venlig hilsen

Henrik Lund Jensen

#2

Henrik Lund Jensens billede

Hej Peter

Med 14 uger til E-løbet kan det godt lade sig gøre. Du har jo tidligere gennemført løbet, så hvorfor ikke søndag den 3. oktober?

Der findes en række gode træningsprogrammer på nettet, som du kan følge. Kig f.eks. på Spartas hjemmeside www.sparta.dk, på www.go-motion.dk eller på www.motion-online.dk.

Du skal være MEGET opmærksom på, at du ikke forcerer træningen for meget. Du må maksimalt øge træningsmængden (distance x intensitet) med 10 % pr. uge, primært på grund af skadesrisikoen.

Hvis du har tid & mulighed for det, er det en vældig god idé at deltage i træningen i en klub. Se alle klubber og træningsmuligheder på www.dansk-atletik.dk og www.trimguiden.dk.

I klubberne kan du få gode råd og tips, og du kan løbe sammen med ligesindede.

Pøj pøj - You´ll make it.....

Henrik Lund Jensen

#3

Peter Hansens billede

Hej Henrik,

Men hvis jeg kun må øge med 10% om ugen, og jeg når mit nuværende program er færdig om 6, så der er ca. 10 uger til e-løbet, så har jeg regnet ud at jeg ca. kan løbe 13 km.

Så kan man vel også klare 14.3.

Udover reglen med 10% er der så særlige ting jeg bør være opmærksom på, jeg har ingen muligheder for at deltage i klubber o.lign.

Smile

Tak for støtten og vejledningen.

Peter

Tværtimod vil jeg være relativt langt fra.

#4

Henrik Lund Jensens billede

Hej Peter

Øgningen hedder MAKSIMALT 10 %, gerne 2-5 %, så du undgår skader.

Du skal være opmærksom på ømhed og smerter, der kan være et tegn på en begyndende skade.

Benyt alternativ træning som svømning og cykling, hvis du mærker noget, der kan være tegn på en skade.

Pøj-pøj

Henrik

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14920:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Læs mere om Under Amour HOVR Machina