Coopers om 10 uger

Simon Kaspersens billede

Hej

 

Som mange andre i brevkassen har jeg ligeledes brug for inspiration til at udvikle mig til at klare en coopers bedre.

Jeg skal om 10 uger gerne kunne løbe en coopers på 2500-2600m

Jeg har Mandag gennemført en coopers hvor jeg desværre kun nåede 2020m.

Min baggrund er at jeg har tidligere været en sofakartoffel der nu skal igang.

 

Tidligere har jeg givet den for meget gas i starten og fået små problemer med skinneben og knæ, men dette er nu væk. Jeg tænker at en 3-4 gange om ugen kan jeg godt holde til.

Tidligere kan jeg se at folk er blevet anbefalet 3 gange om ugen. Distance op til 10-12km, tempo løb (5min/km) 2km op til 5-7km, og sidst interval. 

Hvorledes ville dette kunne optimeres for mig?

 

På forhånd tak, det er super lækkert med sådan en hjælp her!

Med venlig hilsen

Simon

#1

Ole Stougaards billede

Hej Simon

Jeg vil foreslå dig at du i de første 4 uger løber 3 distanceture af 4-6 km

De sidste 6 uger kan du udskifte den ene tur med intervaltræning, hvor du løber 3-5 intervaller af 500-1000m i det tempo du skal kunne holde hvis du skal løbe 2600m på 12 min. Pause 2 min mellem hvert interval.

Det skal nok bringe dig i mål med dit mål :-)

God træning

Ole

#2

Simon Kaspersens billede

Tak for hjælpen Ole.

Det vil jeg straks give mig i kast med :)

Vil jeg evt. kunne supplere med noget yoga eller lign på mine afslapningsdage for at optimerer yderligere?

Mvh Simon

#3

Ole Stougaards billede

Hej Simon

Det lyder godt.

Det er svært at sige om det vil forbedre din løbeperformance, men omvendt er det aldrig noget dum idé at supplere løbetræning med f.eks. yoga eller lign. Så det kan du roligt gøre.

God træning

/Ole

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 13223:

Sues billede

Sue

I just turned 22 and my name is Sue . I life in Ramsau Im Zillertal (Austria). Look at my site:...

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen