6 timers løb

Ken Løvstads billede

Jeg vil høre om jeg kan få lidt hjælp til væskeindtagelse på et 6 timersløb.

Jeg får ondt i maven af at spise når jeg løber så jeg kan kun drikke væske.

Hvad er smartest at drikke når det er noget der skal drikkes i 6 timer.

Jeg skal løbe 6 timers løb i Horsens april 2013

#1

Nina Markholts billede

 

Hej Ken

Undskyld mit lidt sene svar – men bedre sent end aldrigsmiley

Kroppen kan maksimalt optage ca. 1 liter væske og 60 g kulhydrat i timen – og jo mere konkurrencen overskrider en time, desto vigtigere bliver indtagelsen af kulhydrater.

Sportsdrikke må ikke indeholde over 8% kulhydrat – så kan kroppen nemlig ikke optage det, og det vil i stedet medvirke til dehydrering.

Du kan evt. drikke ¼ - ½ liter æblejuice fortyndet med ¼ - ½ liter vand tilsat lidt salt (både sukker og salt binder væsken i kroppen).

Sodavand indeholder 10% kulhydrat, og kan derfor ikke anbefales.

Til større løb, hvor du kan vælge mellem sportsdrik og almindelig vand, vil jeg vælge sportsdrikken hver anden gang du stopper for at få væske.

Held og lykke med løbet. 

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14743:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Nordic Adventure Film Festival her

Bliv medlem af løberne.dk