4 ugers intervalprogram

Simons billede
Hej Hvilke procent zoner mener du jeg ca skal ligge i, for at få størst udbytte af intervalprogrammet? Jeg tænker: 5x200 - 90-95 pct / max 5x800 - 85-90 pct / max 3x1000 - 80-85 pct / max Let løb 70-80 pct Alm løb 75-85 pct Ps. - Hvis man skal forbedre sin kondi hurtigst muligt, er det så på kort sigt det bedste program at køre? Mvh Simon

#1

Ole Stougaards billede

Hej Simon

Når du løber 200m intervaller, så kan du ikke bruge pulsen til noget, idet intensitetet er langt over 100%. I stedet bør du bruge træningstempo.

En simpel måde er at teste dig selv på 400m og så bruge det tempo på dine 200m intervaller. Løber du f.eks. 400m på 80 sek, så skal du løbe dine 200m intervaller på 40 sek og med 2-3 min pause

Med hensyn til 800m el 1000m intervaller så brug her dit 5 km eller 10 km race-pace. Løber du f.eks. 5 km på 20 min og 10 km på 45 min, så skal tempoet være om 4.00-4.30 min/km. Pause: ca 2 min

Vh

Ole

#2

Ole Stougaards billede

Hej Simon

Når du løber 200m intervaller, så kan du ikke bruge pulsen til noget, idet intensitetet er langt over 100%. I stedet bør du bruge træningstempo.

En simpel måde er at teste dig selv på 400m og så bruge det tempo på dine 200m intervaller. Løber du f.eks. 400m på 80 sek, så skal du løbe dine 200m intervaller på 40 sek og med 2-3 min pause

Med hensyn til 800m el 1000m intervaller så brug her dit 5 km eller 10 km race-pace. Løber du f.eks. 5 km på 20 min og 10 km på 45 min, så skal tempoet være om 4.00-4.30 min/km. Pause: ca 2 min

Vh

Ole

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14920:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Bliv medlem af løberne.dk

Læs mere om Under Amour HOVR Machina