vintermikrober

PSs billede

Jeg har ikke løbet i 3 uger. Fik noget træls i lungerne og halsen, feber ind imellem, hoste, ingen snot. Hosten er væk men halsen føles stadig som nogen har rullet den i tjære og dyppet den i fjer… indvendig. Jeg er VILDT træt og kan stadig ikke rigtigt lægge mig syg på jobbet. Der er forsøg som skal køres, studerende som skal hjælpes, og forelæsninger som skal holdes. Hvis jeg havde hørt en kollega sige sådan ville jeg råbe: ”Se så at komme hjem i seng, så må det forsøg gå om, forelæsningen aflyses og ring lige til lægen ikke!”. Men så syg er jeg vel heller ikke, og tænk på de små mikrober… hvis jeg bliver hjemme er der næsten ingen jeg kan smitte og hvad skal der så blive af dem?
Og hvad sker der lige med den her fimbulvinter i november! Vi har en ½ meter sne plus det som fyger sammen i driver og mere i vente. Og det er glat som ind i Hel…
Jeg kan mærke hvordan konditionen siver ud af mig. Hvordan sofaen, sødesager og strikketøjet hiver i mig. Hvordan de små muskler i bækken og hofte slapper af og jeg bliver øm i lænden. Igen. Jeg er ikke så lidt flov over det… det er den længste pause i løberriet jeg har haft siden jeg købte et par løbe sko i april.
Og hov så har jeg fået min bevilling og skal starte mit forskningsprojekt i Melbourne. Og hvad med hund, bil, hus, ungens konfirmation og det er sørme også jul lige om straks og noget generalforsamling i noget foredragsforening…. Jeg mangler altså også mit løb til at kunne stresse af med.
Jeg har besluttet, at jeg har brug for en deadline. Hvis jeg ikke får nulret mig sammen i weekenden til at løbe udenfor (forudsat jeg bliver helt feberfri), må jeg melde mig ind i noget fitness, så jeg kan bruge deres løbebånd. Også selv om jeg i januar/ februar skal flytte til et sted hvor is og sneglatte veje ikke er et problem. Det er simpelthen for længe jeg kan risikere at skulle vente, mens formkurven vender på hovedet!

#1

Nordboens billede

Velkommen tilbage!!!!
Sikke noget skidt du har været igennem og så er det altså svært at holde løbeformen oppe.
Men fortvivl ej - du kan altid bare begynde igen fra det sted du er lige nu. Det er jo det vi andre gør når vi plejer vores skader eller har dovnet lidt for længe. Nu ved du hvordan man løber og hvad du skal gøre - og så gør du det bare, ik'?
Det lyder spændende med alle de forandringer og selvfølgelig også lidt stressende, tag en ting ad gangen og løb lidt ind i mellem. Fitness center er vist en god ide i Dk i øjeblikket og man kan sagtens vænne sig til et løbebånd.

#2

PSs billede

Det er helt rigtigt selv om jeg har tabt tid og kondition på de 4 uger er jeg stadig i meget bedre form end jeg var i april Smile. Store uoverskuelige ting skal spises en bid af gangen. Vi har allerede afsat hunden, check one thing down one mill. to go.

Om bloggen

PSs billede
Jeg har brugt alt for meget tid de sidste uger på at læse andres løbeblogs… Og nu er det så pay back time! Læs ... eller lad være :).

Andre bloggere

5 blogeksempler

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14838:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Nordic Adventure Film Festival her

Bliv medlem af løberne.dk