Man har en plan til man laver en ny

PSs billede

Jeg bøvler med mine knæ. Ikke voldsomme smerter som forhindrer mig i at løbe, men en murren. Når jeg løber. Lidt bagefter også. Ikke hver gang jeg løber men nok 2/3 af mine løbepas. Hvis jeg løber efter toget med min rygsæk, eller går meget på trapper. Jeg har slået det lidt hen. For altså, jeg har da ikke løbet så langt, og har også fuldt programmer, og taget små pauser, og tabt mig, og helt ærligt så skravlet er jeg da heller ikke. Hmpf.

Faktum er, at lige så snart jeg laver lidt ekstra, kan jeg mærke det i mine knæ. Der er ikke rigtigt nogen buffer.
Jeg vil have overskud, og buffer når jeg løber. Jeg vil kunne løbe efter toget i mine flade arbejdssko. Jeg vil kunne løbe bakketræning. Jeg vil have 100% lydefrit knæ. Jeg vil vil jeg!
Som jeg kan se det, har jeg tre muligheder for at opnå det mål.

Jeg kan tage en længere pause, mens jeg prøver at holde konditionen oppe på motionscykel (æv.. jeg kan ikke rigtigt tvinge mig selv over 150 i puls på cykel).
Jeg kan tabe mig de 15 kg jeg stadig vejer for meget (et langtidsprojekt, og det bliver ikke nemt hvis jeg ikke løber).
Jeg kan optræne mine knæ (igen et langtidsprojekt).

Eller: Jeg kan tålmodigt blive på uge 6 af mit program (8km, 5km, 30 minutters løb, 45 minutters gang), lave knæøvelser og stille og roligt tabe fedt, indtil jeg har haft 3 uger helt uden at mærke til mine knæ. Her er det ret praktisk at have min blog at kunne bladre i, så jeg kan holde styr på hvornår der er gået 3 murrenfri uger.

Måske kan jeg alligevel blive lidt hurtigere selv uden progression og interval/bakketræning i programmet. Jeg havde et ret godt løbepas i går. 9km i alt den ene gående op af den stejle side af bakken for at skåne mine knæ. Så kunne jeg løbe ned af den bløde side af bakken og slutte af på min flade cykelsti med den sidste km på lige under 6 minutter og flest km på en time indtil videre. Det blev kun til 8,22 km på 60 minutter, så det kan jeg gøre bedre lige så snart jeg må løbe længere igen (altså efter de 3 knæstille uger).

#1

Nordboens billede

Ved du for sikkert at det er dine knæ der er noget galt med? Hvis du læser ældre indlæg hos mig vil du kunne se at der er mulighed for at det er svag balde/hofte muskulatur og fastlåste fodled der giver sig udtryk i smerter omkring knæet. På ydersiden og rundt om. Op og ned også.
Har du været hos ortopæd/fysioterapeut eller anden professionel der forstår sig på sportsskader?
Det er da værd at få undersøgt?

Om bloggen

PSs billede
Jeg har brugt alt for meget tid de sidste uger på at læse andres løbeblogs… Og nu er det så pay back time! Læs ... eller lad være :).

Andre bloggere

5 blogeksempler

  • jørgen Pedersens billede
    start løbetid på 5 km er 00:28:44, så der er plads til forbedring
  • Peter Hjortkjær Jørgensens billede
    Her på bloggen vil jeg fortælle om mine løb.
  • Mathiass billede
    Efter at have trænet de sidste 5 måneder i fitness-studio er jeg lige begyndt med at løbe ude i skoven. Målet er at løbe regelmæssigt og muligvis deltage i nogle løb i løbet af sommeren. Halvmaraton...
  • Tåsinge Løbets billede
    Så er der åbent for tilmelding til løbet den 20. marts 2016 !! Kig ind på hjemmeside og tilmeldingsside og få informationer - det er en god start på sæsonen!
  • Jonas Samulioniss billede
    Her på bloggen vil jeg skrive om hvordan jeg stoppede med at ryge, samt hvordan rygestop har påvirket mit liv. Dagligt skriver jeg også på mit rygestop bloggen http://www.nicotine.dk. Du er mere end...

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14834:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere om Under Amour HOVR Machina

Læs mere om Nordic Adventure Film Festival her

Bliv medlem af løberne.dk