Jamen det går jo helt GLAT

PSs billede

Den der tø som jeg blev lovet af DMI i weekenden var ikke meget bevendt! Søndages løb med musik blev konverteret til et hundelufterløb (for husfredens skyld). Det burde jo ikke være et problem, nu hvor isen var væk. For at være helt sikker på maksimal tøeffekt, ventede jeg til kl 3 med at tage løbeskoene på og tøjre hunden. Det gik også fint noget af vejen, men allerede efter 20 min. lage isen sig hvor skyggerne over asfalten gav mulighed for det.
I kådhed over at møde en anden løbehund fik Rumle hevet mig omkuld. SURT. Det gjorde ikke så ondt igen. Men da jeg løb videre kunne jeg mærke på min højre hofte og balle ”at nu er den gal igen”. Det blev også mere og mere glat, så den sidste km gik jeg forsigtigt og med stor opmærksomhed på, at hunden ikke trak for meget. Jeg har helt ondt af de sagesløse folk som bor langs ruten: ”Undskyld, det er mig som går og brøler ”HIEL” til en meget glad, nærmest ligeglad, spaniel”.
I alt blev det altså til 15,5 km i uge 1 og en bonus tur til kiropraktor her mandag.
Hedvig er en kompetent dame. Hun starter og slutter med at sætte mit bækken lige, vel vidende at det nemt kan sejle ud af vatter. Selv når jeg ligger helt stille på hendes massage briks. Denne gang var ingen undtagelse, 4 gange måtte hun sparke til mig før mine ben var lige lange. Og jeg skriver med vilje ”var”. Da jeg skulle rejse mig op, skreg mine bækken og balle i protest over at side ”forkert”. Når det føles sådan skal der igen ting til før skelettet får tilbagefald. Bare jeg rykker lidt rundt på en ukomfortabel stol er jeg skæv i bækkenet igen. Så jeg har en ny tid i morgen.
Starten på løbe uge 2 blev udskudt til onsdag. 30 min med den store bakke indlagt. Så de første 4 km med høj puls er i hus. Forhåbentlig arter vejr og underlag sig bedre på fredag, så jeg kan få 5 km i morgen lys, inden mit møde med Hedvig. Ellers bliver det til en 2 pas uge. Det er ikke smart for mig at løbe lige efter at alle mine ryghvirvler har danset samba på briksen. Men søndag må det være muligt at tage 7 km, DMI lover plusgrader fra nu og til tirsdag nat. Det bliver vel næsten for varmt til at løbe Wink.

#1

PSs billede

Jeg kom af sted fredag morgen, men hold da fast hvor var det glat! Jeg kunne løbe på cykelstien, men måtte gå lige så forsigtigt på grusvejen. Så det blev kun til 4 km løb og 1 km forsigtig krabben over spejlglatte flader.
Nå, men så tog jeg da bare 8 km i stedet for 7 på den lange tur. Hold da op hvor var det dejligt at kunne løfte hovedet fra vejen, og ikke bekymre mig for meget over, hvor mine fødder ramte asfalten! Rigtigt lækkert var det. De 50-70 stk. svaner og fiskehejrer, som var samlet omkring Lilleåens udløb virkede også godt tilfreds med, at isen (midlertidigt?) var på retur.

Det gav lidt stof til eftertanke at se dem. Det kan godt være at jeg syntes kulden er træls i længden. Men de fugle har måttet kæmpe for at finde føden og holde varmen udenfor i ret så længe. Godt de fik sig en spisepause inden frosten satte ind igen. Ugen løb i alt op på ca. 16km.
Hastighedsmæssigt ligger jeg omkring hvor jeg var i september. Knæene har det fint. Jeg kan ikke længere mærke løbeturene i mine ben bagefter. Det er på tide at sige farvel til uge 5 af mit halvmaraton program og goddag til uge 6. Jeg har ikke rigtigt haft noget mål for min træning siden smukløbet. Der har været en masse usikkerhed om hvor i verden vi skulle bo i 2011.
Situationen er stadig ikke helt afklaret, og vil forblive sådan et godt stykke tid endnu. Det tager nemlig VILDT lang tid at få et visiting accademic visa til Australien. Ja og så hjalp det heller ikke at den danske forskningsstyrelse var 21 dage om at give mig skriftlig bekræftelse på min bevilling. Men nu må folket i Melbourne da være ved at komme ud af deres sommerferiemode, ikke?
Men jeg ved at vi skal til Melbourne i løbet af 2-3 måneder. Jeg er på uge 6 af et 16 ugers ½maraton program. Erfaringen siger mig, at det kommer til at tage mere end 10 uger at blive klar til 21 km. Jeg gider ikke igen, at skulle ændre min løbsdistance hvis det kan undgås. Det kunne også være lidt fedt, hvis jeg kan nå at træne lidt fart, inden jeg stiller op til ½maraton. Jeg har tjekket nogle down-underløbesider ud. Melbourne Maraton er d. 10/10, der er også en ½maraton distance. Det er mit mål og det burde da være opnåeligt.

Om bloggen

PSs billede
Jeg har brugt alt for meget tid de sidste uger på at læse andres løbeblogs… Og nu er det så pay back time! Læs ... eller lad være :).

Andre bloggere

5 blogeksempler

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 13980:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør