Pressemeddelelse H.C. Andersen Marathon 2011

Henrik Lund Jensens billede

Når den 12. udgave af det klassiske H. C. Andersen Marathon skydes i gang søndag den 18. september er afviklingen af de danske mesterskaber tilbage i Odense. - Vi er meget glade for, at mesterskaberne afgøres i vores løb, siger løbsdirektør Torben Simonsen. - Siden premieren i 2000 har vi haft DM i alle aldersgrupper i alt 8 gange. Kun i 2006, 2008 og 2010 har der ikke været DM i Odense, og det er atletikforbundets intention, at mesterskaberne lægges om efteråret i de kommende år. Her er vi oplagte arrangører, da vi kan tilbyde en helt lukket rute med professionel service, der sætter den enkelte løber i centrum, siger Torben Simonsen.

Nordens bedste rute og ny hovedsponsor

Løbsdirektøren fremhæver også, at H.C. Andersen Marathon nu er tilbage med prædikatet som Nordens hurtigste rute. - Denne titel har vi haft på skift med Stockholm Marathon, men vi er nu igen fremme i førerfeltet og har én af de hurtigste ruter i Nordeuropa. Det skyldes det fantastiske løb i 2010, hvor Kenya-løberen Raymond Kandie fik noteret 2.10,43. Det var en berusende oplevelse at overvære, og vi er ret stolte over dette resultat, siger Torben Simonsen, der også her i 2011 kan notere ny og positiv interesse for løbet:
- Vi har ved årsskiftet indgået en sponsorkontrakt med Sparekassen Faaborg, der nu er hovedsponsor i H.C. Andersen Marathon, som ud over det klassiske sensommerløb står for en række andre løb på Fyn. Vi arrangerer Fynske Medier´s Etape-Marathon over fem runder i 2010-2011, vi inviterer til I Form Kvindeløbet i maj måned, Nytårsløbet den 31. december og Havfruestafetten i juni måned.

H.C. Andersen Marathon afvikles traditionen tro på den næstsidste søndag i september. Arrangementet omfatter den klassiske maratondistance på 42,195 km, 1/2 maraton på 21,097 km for både mænd og kvinder i opdelte felter og Minimarathon over 4,2 km.

I løbets 11. udgave i 2010 havde H.C. Andersen Marathon i alt 3.681 tilmeldte deltagere fordelt på de fire løb: Maraton: 1.600, ½ maraton kvinder: 958, ½ maraton mænd: 742 og Minimarathon: 381.

Yderligere informationer:
H.C. Andersen Marathon
Løbsdirektør Torben Simonsen
Gråbrødre Plads 3
5000 Odense C.
www.hcamarathon.dk
E-mail: ts@hcamarathon.dk

Henrik Lund Jensen
Pressemedarbejder
66173564/20292815
E-mail: hlund@dsa-net.dk

Om bloggen

Henrik Lund Jensens billede
Løbetræner og lærer på Sportsefterskolen SINE, Henrik Lund Jensen, giver dig her de seneste nyheder inden for løb.

Andre bloggere

5 blogeksempler

• Hans Olesens billede
    Drop fitnesscenteret og løb en tur i naturen. Der er masser at se på, lige fra fugle til biller og blade og træer. Det giver dig en anden oplevelse end bare motion. Du bliver langt mere motiveret af...
  • Bo Jønssons billede
    Jeg har valgt at kalde min blog 12+12 = 2018. og bag dette ligger der at jeg vil løbe 12 marathon + 12 ½ marathon i 2018. Jeg starter op d.1.Januar 2018 og slutter 31 december 2018
  • Preben Wassmanns billede
    Vi anbefaler tilskud fra Forever Living produktserie, og vil gerne være til stede og støtte i vejledning med vore anbefalinger under Himmelbjegløbet den 25. oktober og stiller løbende op og viser vor...
  • Per Hussmanns billede
    Her vil jeg, som supplement til vores FB side, poste relevante info og oplevelser som formand for Aabenraa Bjergmarathon.
  • Vanposts billede
    Det handler, sjovt nok, om løb, liv og "legetøj".

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14711:

Tarina Øager Kristensens billede
Jeg er 54 år. Jeg kommer fra Slagelse. Jeg har løbet 2 halv marathon reg og og 2 uden. Så har...

Nyhedsbreve

Løber