Pressemeddelelse Skechers Ultra - DM 100 km i 2013

Bramming IF Motions billede

Bramming vært for DM i 100 km løb

Bramming Idræts Forening – Motion, som arrangerer Skechers Ultra Marathon den 19. maj 2013 er nu også af Dansk Atletik Forbund blevet tildelt det officielle Danmarksmesterskab på distancen 100 km løb.

Det er første gang nogensinde at et DM indenfor Dansk Atletik Forbund kommer til at foregå i den løbeglade vestjyske stationsby Bramming.

Det er dog tredje gang, at Bramming IF’s motionsafdeling arrangerer Skechers Ultra Marathon med mulighederne for at løbe 100 km, 50 km samt en hold stafet med 5 x 20 km. Som et nyt tiltag i løbet tilbyder man nu også deltagerne den traditionelle marathon distance på 42 km og 195 meter.

Vi håber på, at vi med officiel DM status kan tiltrække endnu flere deltagere og samtidig profilere vores by samt vore samarbejdspartnere endnu mere, udtaler Per Bromerholm fra Bramming IF, hvor motionsafdelingen allerede tæller over 300 medlemmer.

”Det synes vi da selv er et ret pænt tal, når man tager byens størrelse i betragtning. Medlemstallet er vokset stærkt de seneste par år, og det viser bare, at Bramming er en by, hvor man gerne vil løbe” fastslår Per Bromerholm. For nyligt deltog mere end 25 af foreningens løbere i Berlin Marathon.

Bramming IF Motion forventer en stor lokal opbakning omkring løbet og afholdelsen af Danmarksmesterskabet, hvor man ønsker at skabe en feststemning i byen omkring Nørre Torv med et væld af aktiviteter bygget op om arrangementet. I sagens natur strækker et 100 km løb sig over det meste af dagen, og løberne vil passere Bramming midtby gennem hele dagen, så der vil være mange oplevelser for interesserede samt gode muligheder for supporterne til at heppe på deltagerne.

Så vi forventer at mange mennesker vil møde op og bakke op om arrangementet, lyder Per Bromerholms opfordring.

Alle interesserede kan læse mere, tilmelde sig og følge med på Skechers Ultra Marathons hjemmeside, som findes på adressen www.brammingultra.dk

-------------------------------------

Yderligere informationer kontakt venligst

Løbsleder Per Bromerholm – mail: info@brammingultra.dk

Arne Olsens billede

Nu er 100km og marathon ikke den helt samme målgruppe, men alligevel ærgeligt at man har valgt samme dag som CPH Marathon...

Poul Bjerrums billede
Hej Arne ! Udover 100 km, så kan man løbe maraton, 50 km eller 5x20 km holdstafet. Vi afholder Skechers Ultra samme weekend hver år - så det er CPH, som har valgt samme dato som os ;-) Håber trods alt, at se dig og mange andre til et DM ! Vh/Poul

Om bloggen

Bramming IF Motions billede
Udover testløbene, vil jeg på denne blog, forsøge at beskrive nogle af de løb jeg deltager i, men ikke selv skal være testløber på.

Andre bloggere

5 blogeksempler

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 14810:

Nyhedsbreve

Løber