Mit nye løbeprogram som håndboldspiller

Thomass billede

Hej løbere

Jeg er lige begyndt på nyt løbeprogram, som jeg følger her de næste par måneder. Målet er at få opbygget en bedre allaround kondi, så jeg kan holde til at spille længere tid på håndboldbanen.

Lige pt træner jeg håndbold 2 gange om ugen, og så er der håndboldkamp i weekenden. Jeg følger samtidig dette full body træningsprogram - 3 træninger om ugen. Jeg har koordineret min styrketræning og håndboldtræning, så det foregår de samme dage. Jeg har 2-3 hviledage i løbet af ugen, hvor der ikke er styrketræning og håndbold. Jeg har så valgt at bruge 2 af hviledagene på løbetræning, hvor jeg følger et løbeprogram.

Løbeprogrammet er simpelt her i starten, da jeg lige skal have kroppen til at vende sig til den ekstra mængde løbetræning.

De næste tre uger har jeg valgt at løbe distancer af 3-4 km ca 2 gange om ugen.

Efter de første tre uger øger jeg distancen til 5-6 km, hvor jeg løber i lidt lavere tempo.

Derefter regner jeg med et par uger med intervalløb og almindelig løb. 

 

Om bloggen

Thomass billede
Her kan du følge mine løbeture som håndboldspiller. Jeg vil gå i dybden med mine løbeprogrammer og hvordan de passer ind i hverdagen med håndboldtræning og styrketræning.

Andre bloggere

5 blogeksempler

  • Brian Egebros billede
    jeg er 55 år, fik i april måned en blodprop. I juni begyndte jeg at løbe lidt, troede jeg skulle dø--den første uge løb jeg 1 km 3 x om ugen, den anden uge løb jeg 2 km 3 x om ugen, den 3 uge løb jeg...
  • Peter Nielsens billede
    Jeg vil prøve om jeg kan skrive lidt om mine løb, og trænings pas her på siden, måske lidt om hvorda jeg har haft det under løbeturen - godt eller skidt. ;)
  • Ole Stougaards billede
    Blogger om træning og løbeteknik - især Poserunning
  • Tonnys billede
    Vil prøve at skrive mine tanker om det at løbe, og ikke mindst det et lette den dertil indrettede. og komme ud af døren.
  • Jørn Künnapuus billede
    Jeg kommer ihvertfald ALDRIG til at ELSKE at løbe. Men sjovt nok så giver jeg mig igang med at træne op til det igen og igen. Denne blog vil hovedsagelig blive brugt som dagbog. Dog vil der nok også...

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 12701:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen