Optimering

sukils billede

Nu hvor jeg ikke kan træne igennem pga. ømhed i min højre lægmuskel, har jeg kastet mig over kostoptimering ifm. ultraløb. Jeg håber, at kunne ændre kroppens energiomsætning ved at spise og træne smart. I dag har jeg været i netto på jagt efter madvare med så højt indhold af fedt samtidigt med så lavt indhold af kulhydrater som muligt. F.eks. smør, som jeg normalt ikke spiser, mayonaise, fløde, grøntsager, makrel på dåse, fiskeolie......

Denne kur, hvor man max. må indtage 50 g. kulhydrater pr. dag skal få kroppen til at forbrænde fedt i højere grad på bekostning af det normale brændstof kulhydraterne. Det bliver en stor udfordring, da jeg elsker sodavand, slik, chokolade og alt slags mad. Det giver god mening, hvis jeg skal løbe langt for, at få slået fedtforbrændingsmotoren til. På den måde kan jeg løbe mere økonomisk og længere på literen!

På lørdag starter min LCHF kur. Mit første træningspas starter om morgen uden indtagelse af morgenmad, vælter jeg ud af sengen og løber en maraton i tempo 6:00-6:30 min/km. uden indtagelse af energi eller vand under løbeturen. Når jeg kommer hjem får jeg mit første måltid efter kuren. Derefter skal jeg til næste træningspas. Ved at belaste/stresse kroppen, håber jeg på at presse citronen så meget at min fedtforbrændingen når så højt et niveau som muligt. Hvis det kan lade sig gøre vil jeg forsætte med træningsprogrammet de næste 5-7 dage, hvor efter kuren stopper med en 2 dages faste kur.

Denne kur skal hjælpe mig på min videre færd med at indfrie mine drømme om at nå over 200 km. i løbet af dette år :-)

 

Om bloggen

sukils billede
Et stort ønske om at, overskride mentale grænser. At udfordre mig selv fysisk med ultraløb for at høste frugterne for enden af regnbuen. Læs med, og opleve sjælsomme løb, der forandre mig som menneske.

Andre bloggere

5 blogeksempler

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 13040:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Fra shoppen