Du er hvad du spiser.....

sukils billede

Jeg har mange problemer. Én af slagsen, som jeg har ignoreret i lang tid, er min afhængighed af sukker. Min træning, især om eftermiddagen er, udelukkende baseret på stor indtagelse af slik/chokolade/cola. Hvis jeg ikke "tanker op" med hurtige kulhydrater, kan jeg ikke gennemføre et træningspas, tror jeg. Denne dårlige vane, tror jeg, begrænser min udvikling indenfor løb. Inden et løb kan jeg spise 12 flødeboller og drikke 1 liter kakaomælk med 1/4 l. fløde. Min daglige kost ser fornuftig ud og er varieret nok med masser af grøntsager og tilstrækkelig med fisk i løbet af ugen. Eneste problem er mængden. Min reptilhjerne siger, at jeg skal spise op indtil bristepunktet og det kan typisk være 3 store portioner ved middagsselskaber.

 

Som almindelig motionist vil det nok ikke betyder så meget, men som supermotionist, hvor man skal dreje på alle de håndtag, som er muligt for at forbedre sit løb, er det ikke særligt hensigtsmæssigt at være afhængig af sukker. Jeg mangler at tabe 6-7 kg. inden for de næste 3½ uge. 

 

Jeg taber mig ikke, selvom jeg løber ca. 150 km. om ugen. I lørdags indgik jeg et væddemål med min kone om, hvem der kunne tabe sig mest på 1 måned. Blot efter 3 dage, efter have tabt 2½ kg. gik jeg totalt sukkerkold og gik amok med slik på selve valgdagen. Ak ja, slået tilbage til start...... Jeg ved godt, hvilke situationer jeg skal undgå, men i praksis er det hammersvært. Det er lettere at løbe 150 km. end at holde sig fra slik, cola og chips i en hel uge. Min sidste mulighed er at gå på sultekur. Det har jeg prøvet før og kan godt tabe 2-4 kg. Det værste er at vågne op og man kan mærke en konstant sult......Denne sultfornemmelse kan jeg højst holde et par dage, derefter bukker jeg under for mit indre pres. Jeg er overbevist om, at kroppen blot skal vænnes til denne konstante sult ca. 1 uges tid, derefter håber jeg at kiloerne vil rasle af næsten helt af sig selv og det vil køre indtil næste modstandspunkt. Min modstandspunkt er 72-73 kg. Hvis jeg kommer forbi dette niveau, er der ikke langt til 69,9 kg. :-)

 

Det eneste jeg kan gøre er, at prøve igen og igen indtil det lykkes. Akkurat samme strategi jeg bruger ifm. løb. Jeg bliver sgu ved indtil det lykkes. Ved hvert forsøg bliver jeg klogere på mig selv og en skønne dag, så lykkes det for mig. Det håber jeg....og det må godt være hårdt ellers er det ikke en værdig kamp.

 

mvh. Sukil

 

 

 

 

#1

Nicholas Feltsens billede

Hej Sukil

 

Jeg har gennem lang tid lidt af samme problem, med sukkerafhængighed (og slipper nok aldrig af med den). Jeg spiser/indtager en kulhydrater dagen op til et marathon og også under marathonløbet.

Jeg løber selv over 3000 km om året.

Jeg bruger et specielt kosttilskud, som giver mig mere overskud til både træning, til mine marathonløb (1-2 om ugen de sidste 2 år). Når jeg tager det om aftenen - 1 time efter aftensmaden, forsvinder min lyst til sukker og søde sager. Oh ikke mindst jeg oplever større overskud til min træning og i min hverdag

Kosttilskuddet er lavet af helt naturlige udtræk fra forskellige bær og indeholder L-Arginin som er valideret med Nobelprisen i medicin.

 

Du kan læse om andre sportsfolks oplevelser med produktet på www.teamargi.dk

Jeg kan kontaktes på 30300720 eller på mail: nicholas.feltsen@gmail.com for at høre mere.

 

Vh. Nicholas Feltsen

www.lobevejleder.dk

 

Om bloggen

sukils billede
Et stort ønske om at, overskride mentale grænser. At udfordre mig selv fysisk med ultraløb for at høste frugterne for enden af regnbuen. Læs med, og opleve sjælsomme løb, der forandre mig som menneske.

Andre bloggere

5 blogeksempler

Log ind

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 13499:

Kennys billede
I like Color Guard. Appears boring? Not at all! I try to learn Hindi in my free time.

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør