Mål, delmål og træningsplan.

Elisabeths billede

"Nu kan man faktisk sige, at du har løbet i årevis", sagde min voksne datter til mig i sidste uge. Jo, lidt overrasket blev jeg over denne konstatering, men måtte dog give "pigebarnet" ret. Med både kortere og længere pauser har jeg efterhånden været motionsløber i årevis. Har i alle årene holdt mig til 5km-løb,  og har ikke fået gjort noget ved mine drømme om at løbe et maraton. Ved nærmere eftertanke, er jeg også kommet frem til, at mine løbeperioder hovedsagligt har ligget om sommeren.
Men nu kan det være nok !!!  Nu VIL jeg gøre noget ved det. Så jeg har sat mig et mål (som er delt op i delmål), har valgt en træningsplan ........ OG er gået igang med at løbetræne efter planen, selvom vi er midt i vinterperioden.  YESS, jeg er bareste såå glad for det.

 

Mine mål  er følgende:

  1.  sidst i april vil jeg deltage i IFORM´s kvindeløb og løbe 10-km
  2.  i starten af september vil jeg deltage i Anholtløbet og løbe en halvmaraton
  3.  i 2013 løber jeg maraton

 

Træningsplanen har jeg fundet her på siden. Den henvender sig til løbere, som er i stand til at løbe 5km. Planen er sådan skruet sammen, at man ikke skal tage tid på gå- og/løbestrækninger,  mens man træner. Altså ikke noget med at  løbe så og så længe for derefter at gå i et bestemt antal minutter og så evt. løbe igen (intervaltræning, tror jeg det hedder).  Nix , denne plan dikterer bare ganske enkelt løb i 30 min eller løb 6km; og det der noget der duer til fruen her. Ifølge den plan jeg har valgt, skal jeg kunne løbe et 1/2-maraton efter 16 uger.
Mht. træning til maratonløbet tænker jeg, at det må/vil/skal jeg tage op til overvejelse, når jeg HAR løbet mit 1/2-maraton i efteråret.

 

P.t. er jeg igang med min 2. træningsuge, alt går fint og jeg er topmotiveret. Jeg håber og forventer, at min blog kan hjælpe mig med at holde fast i motivationen.

 

 

Som noget helt nyt har jeg opdaget, at frostvejr er virkelig godt løbevejr

                                                                           - så absolut en sidegevinst smiley.

 

 

I dag skal jeg løbe i 30 min., og gæt om jeg glæder mig yes


 

#1

Sofies billede

Hej Elisabeth

Det lyder som en super god plan. Den skal du nok klare. Og ja, der er ikke noget bedre, end en løbetur i frostklart vejr. God tur derude.

Hilsen

Sofie

#2

Elisabeths billede

Hej Sofie

Vil bare sige tak for den dejlige kommentar, som jeg fluks tager til mig som et skulderklap smiley

God dag til dig, hilsen Elisaebth

Om bloggen

Elisabeths billede
En blog om hvordan det går med min træning til efterårets 1/2-maraton.

Andre bloggere

5 blogeksempler

  • Magnus123s billede
    I denne blog vil jeg bare gerne have nogle gode råd omkring løbetræning og hvordan jeg kan bibeholde motivationen!
  • Saras billede
    Her på bloggen vil jeg skrive om mine 16 uger fra 0 til 10 km - jeg glæder mig til at komme i mål! :D
  • LiseWPs billede
    Min første blog - yeah! Her vil jeg skrive om løberoplevelser, håb og forventninger og forsøge at holde mig selv lidt i ørene, så løbeskoene ikke bliver så støvede som de har været det sidste halve...
  • Franks billede
    lidt beskrivelse af mine forberedelser til en halv ironman i juni 2012. Så er forberedelserne i fuld gang. Deltog i tistrup minitri hvilket var meget sjovt... og jo hårdt, men klarede mig igennem på...
  • Anja Marie Hansens billede
    Fra at syntes løb er for de mennesker som er super seje, sunde og fit...til at løb også er for mig!

Log ind

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Nyt medlem

Velkommen til medlem nr. 15385:

Nyhedsbreve




Løber
Løbsarrangør

Læs mere her

Bliv medlem af løberne.dk